Vitaj, pani inflácia.
24/01/2022 I Anton Ančic

Naši predkovia používali sedliacky rozum. Keď je dobre, treba odložiť na horšie časy. Keď je zle, snažili sa pomáhať si navzájom. Vždy sa však zakrývali len takou perinou, na akú mali.

Viete čo majú spoločné čierny piatok v Turecku a vďakyvzdanie v USA? Zdražovanie. A nie malé, bezvýznamné. V Turecku od 25% za jeden deň (https://www.aktuality.sk/clanok/tpqdy1n/cierny-piatok-na-turecky-sposob-ceny-v-obchodoch-rastu/), v USA od 14% za potraviny, za energie a ropné produkty cez 100%. (https://finweb.hnonline.sk/zahranicna-ekonomika/14567195-videla-si-tie-ceny-najdrahsi-den-vdakyvzdania-v-historii-ukazal-skutocny-stav-usa)

Ako sa to dotkne nás? Tak si odpovedzte na otázku. Čo by ste robili, keby ste chceli nejaký štát ekonomicky zničiť, rozobrať a zabrániť rozvoju aj na dlhé obdobie po Vás? Dali by ste do jeho čela schopných a rozumných ľudí, ktorým záleži na ostatných, na vývoji svojej domoviny?

Zničením strednej triedy sme zapadli do kruhu ekonomického otroctva. Nie, nie je tam prítomný, ani budúci čas. Nechali sme si pred očami červené súkno, ktoré nám ako opona na javisku zakrylo to najpodstatnejšie – čo sa deje v zákulisí. A že sa tam toho udialo viac než dosť, zistíme už čoskoro. Tá malá ochutnávka ešte neukrojila toľko z nášho majetku. Áno, bude horšie. Pretože sa rozhodujeme, či dáme na stôl v reštaurácii krčah s vodou a neriešime tých 900 kamíónov denne, ktoré nám nosia potravu na Slovensko. Idú zlé časy, naša špajza je prázdna, rovnako ako hlavy tých, ktorí by nás cez ne mali viesť. Naozaj sa chceme spoľahnúť iba na to, že hlúpi majú štastie?

Česká republika dvíha úrokové sadzby, my si ten luxus s eurom nemôžeme dovoliť. Poľsko znižuje DPH na potraviny a pohonné hmoty, Maďarsko určilo maximálnu cenu základných potravín.

Čo sme však my mohli a mali urobiť bol presný opak toho, čo sa stalo – rozhadzovanie miliárd eur na luxus v podobe armádnych hračiek, nezmyselného celonárodné testovania a kšeftovania so spoločnými úsporami.

Je tu nádej. Malá, ale je. Treba však zmenu chcieť a urobiť ju. Hneď, ako skončí táto vláda, prestať počúvať sladké reči a sľuby tých, ktorí nás už toľko krát oklamali. Musíme obetovať svoje pohodlie a čas na to, aby sme zaujímali o veci verejné a dali šancu novým ľuďom. Čistým a hrdým Slovákom. Nie marketingovým produktom, čo vedia manipulovať kúpenými časmi na reklamu.