Viete, komu aký darček vybrať?
30 | 11 | 2021 I Eka Balaskova

Niektorí ľudia majú už v polovici leta premyslené a začiatkom jesene nakúpené vianočné darčeky. Iní čakajú na akcie typu nedávny "black friday". No a sú aj takí, čo si na nákup darčekov spomenú niekedy 22. decembra večer a to sa veľakrát skončí výberom darčeka "nekupujem, čo chcem, ale čo ostalo". Obdarovanie by však nemalo byť výsledkom náhodného výberu, radí SME/žena.

Skrytá psychológia

Je to zdanlivo jednoduché, kým sa nad výberom konkrétneho darčeka nezačneme naozaj zaoberať. Prečo je to taký problém? Psychológia tvrdí, že pri obdarúvaní potrebujeme zvážiť dva dôležité ciele.

Urobiť radosť

Rozdávanie darčekov je zvyk ešte z čias "kmeňovej spoločnosti". Ľudia potrebovali nadviazať vzťah, či podporiť sociálne väzby a zabezpečil to práve dobre premyslený a "trefný" darček. „Výber nesprávneho darčeka môže byť pre vzťahy trochu riskantný, pretože hovorí, že nemáte nič spoločné,“ hovorí profesorka psychológie Elizabeth Dunnová. Jej výskum ukázal, že nežiaduci dar môže ovplyvniť vnímanie potenciálu vzťahu zo strany príjemcu. Na čo by sme pri výbere vhodného darčeka pre najbližších mali pamätať?

Prvú advnentnú sviečku zapaľuje najmladšie dieťa
Advent. To je pre deti hádam najdlhší mesiac v roku. Milujú ho, lebo sa tešia na Vianoce a práve preto sa im zdá nekonečný. Aj ten však mal v životoch našich predkov svoje pravidlá. Príprava na Vianoce Nie, naši predkovia zrejme nemali v hlavách... Čítať ďalej
28 | 11 | 2021 | Eka Balaskova

Praktickosť 

No o tom by vedeli rozprávať ľudia, pracujúci v obchodoch - ľudia darčeky do obchodov vracajú dosť často a to znamená len jedno - nie vždy je náš výber šťastný. Podľa istej štúdie sa ľudia cítili byť oveľa bližšie k niekomu, kto im dal praktickejší či jednoduchší darček v porovnaní s tým luxusnejším. A o čo nám ide pri obdarovaní viac, ako o blízkosť, však. 

Dlhodobý efekt

Darcovia sa podľa SME/žena sústredia viac na očakávanie vzrušenia pri otváraní ich darčeka ako na skutočnosť, že toto vzrušenie veľmi rýchlo vyprchá. „Keď darcovia rozdávajú darčeky, snažia sa optimalizovať práve daný moment a vidieť úsmev na tvári príjemcu. Ale príjemcom často záleží na tom, akú hodnotu z neho získajú počas dlhšieho časového obdobia,“ myslí si odborník na marketing. 

Ak už peniaze, tak kreatívne

Veľakrát peniazmi riešime situáciu, keď sme pri výbere bezradní. Darovanie peňazí si síce nevyžaduje žiadne úsilie, ale príjemcovi takýmto darom dávame na vedomie, že sme sa hlbšie nezamýšľali nad jeho potrebami či túžbami. Keď už sa predsa len rozhodneme pre hotovosť, skúsme ju darovať kreatívne, Možno vo forme origami, alebo bankovky vložiť do knihy, či fotoalbumu.

Nezabudnuteľný advent vo Viedni aj napriek lockdownu: Päť tipov, ktoré naladia na predvianočnú atmosféru
V nedeľu sa na adventnom venci zapáli prvá sviečka. Tradičné predvianočné obdobie môže byť pre rodiny nezabudnuteľné aj počas lockdownu, píše Kronen Zeitung. Tieto aktivity napriek lockdownu Viedenčanov naladia na predvianočnú atmosféru: 1.... Čítať ďalej
28 | 11 | 2021 | Ingrid Vrabcová

Delíme sa s vami o priestor

Ak sa chcete vyjadriť, ak sa chcete s čitateľmi podeliť o svoje pocity a názory - využite naše „blogovisko“. Ak sa nehanbíte za svoju identitu, ak si myslíte, že viete svojim názorom osloviť a ak dodržíte etické princípy tvorby blogera - náš priestor na stránke hlavnydennik.sk je aj váš!