ZSSK chce dať na revízie a opravu protipožiarnych zariadení skoro tri milióny eur
28 | 08 | 2019 I SITA

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce vynaložiť na revízie a opravu protipožiarnych zariadení vo vlakoch za štyri roky 2,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou zákazky na dva roky a uvedenej ceny je možnosť využitia opcie na ďalšie dva roky, maximálna lehota tak môže byť štyri roky.


Národný osobný vlakový dopravca vybral za poskytovateľa týchto služieb spoločnosť RUDOS Ružomberok, s. r. o., so sídlom v obci Štiavnička (okres Ružomberok) spomedzi ponúk dvoch uchádzačov. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej v januári tohto roka, predpokladaná cena bola 2,8 mil. eur bez DPH.

Spoločnosť RUDOS Ružomberok predložila v tendri najnižšiu cenovú ponuku na dva roky vo výške takmer 1,4 mil. eur bez DPH (po využití opcie bude cena dvakrát vyššia) a spoločnosť M.M.K., s. r. o., Bratislava navrhla cenu vyše 1,49 mil. eur bez DPH.

Na družstve v Hubiciach zhorel traktor
V areáli poľnohospodárskeho družstva v obci Hubice v okrese Dunajská Streda zhorel v utorok (27. 8.) vo večerných hodinách traktor. Požiar spôsobil vlastníkovi škodu najmenej 10.000 eur. Čítať ďalej
28 | 08 | 2019 | TASR


"Ide o bežnú revíznu činnosť, ktorý vyplýva z odporúčaní výrobcov a príslušných právnych predpisov. Podobne ako musí mať revíziu každý hasiaci prístroj či hlásič v bytovom dome," uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Predpokladanú hodnotu zákazky ZSSK určila z nákladov za rovnaké služby a tovar, ktoré obstarala v predchádzajúcom období, prepočítané o očakávané zmeny na obdobie trvania zákazky 48 mesiacov.

"Ponuka uchádzača RUDOS Ružomberok, s ktorým bola uzatvorená rámcová dohoda, splnila všetky požiadavky zverejnené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania a v súťažných podkladoch a obsahovala najnižšiu cenu," dodal Kováč.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 milióna eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.