„Môžete sa sťažovať na lampárni!“ To boli posledné slová kuriéra GLS po 13-tich dňoch doručenia:
09/12/2021 I Pavel Jacz

Moja anabáza s touto kuriérskou službou sa začala objednávkou 25. novembra. Dodávateľ, u ktorého som si objednal toner mal v reguliach termín doručenia 2-3 pracovné dni. Na druhý deň mi prišlo potvrdenie objednávky a informácia, že tovar je u kuriérskej služby: Spôsob dopravy: GLS kuriérska služba - Doručenie do 2-3 pracovných dní

Keďže bol piatok, rátal som, že v utorok prípadne v stredu budem mať toner. Snažil som sa vo štvvrtok dovolať na info linku GLS, ale bola nonstop obsadená, až som mal pocit, že existuje len na zárobok a na oko, pretože zakaždým to bol rovnaký postup s automatickou telefonistkou platenej linky. Pokým ste sa dopočuli, že všetci operátori sú obsadení, prešla vyše minúta.

A tak som vo štvrtok 2. decembra napísal na internetovú adresu GLS: Čakám na zásielku Toner do tlačiarne,  ktorú ste mi mali doručiť najneskôr do dvoch- troch dní, teda do utorka, stredy. Lenže zásielka č.91113687084 je u vás uskladnená už päť dní!!!!! Uznáte, že živnostník potrebuje tlačiareň každý deň. Takže Vás žiadam ju zajtra v piatok 3.12. doručiť. Asi som chcel veľa!

Odpoveď istej pani Cimermanovej: „Ďakujeme za Vašu správu. Žiaľ, z kapacitných dôvodov nebol balík dnes doručovaný na Vašu adresu. Kolegov sme požiadali o doručenie zásielky zajtra 03.12.2021..Za komplikácie sa ospravedlňujeme.“ Určite ste si všimli, že nadriadená požiadala depo o doručenie, nie nariadila!!!

Dodávateľ mi 2.12 .mi napísal. Že predpokladajú po ich urgencii, že mi zásielku na druhý deň, teda 3. decembra doručia.

3. decembra večer som teda emailom znova urgoval zásielku, ale pani Cimermanová už bola mimo.

Prekvapenie prišlo emailom na druhý deň v sobotu o 16,19 hod. Že mi zásielku doručia od 16-19. hodiny. Ale ďalšia následná správa v rovnakom čase teda o 16.19 hod. mi oznamuje, že ma nezastihli doma a teda nemohli doručiť zásielku, popritom som sa z domu ani nepohol!!!

6. december prišiel email od pani Hulinovej a aj SMS mi potvrdila doručenie medzi |12-15.00 hod. Tri krát som volal kuriéra. Nedvíhal a ani nezavolal. A prišla mi o 19.59 hod. sms, že sa zásielku nepodarilo doručiť!!! Opäť kuriér, ako je to zvykom vopred nezatelefonoval.

Keď mi prišla v pondelok SMS, tak som sa na tretí krát dovolal kuriéra a ten mi povedal, že on moju oblasť nemá pod palcom, ale roznáša vo Vajnoroch, čo je opačný koniec Bratislavy.

Nakoniec ma pani Hulinová informovala: Kolegov som informovala o opätovné doručenie. Malo by to byť zajtra. Opäť nezariadila a len informovala. Mal som pocit, že nekomunikujem s operátorkou, ktorá má vybaviť sťažnosti, ale s vrátničkou, upratovačkou, alebo pomocnou silou.

Až potom mi napísala pani Dvorská vo funkcii Customer service supervisor. Slovák funkcii ťažko porozumie, ale znie to veľmi innnn a coool a tá sa mi ospravedlnila a zariadila doručenie na druhý deň. To ale nebolo všetko.

Už ma to prestalo baviť a zavolal som dodávateľovi, aby mi poslal toner ešte raz. Okamžite to zariadil a Slovenská pošta mi ho na druhý deň doručila. Ale prišla aj SMS od GLS, že mi doručia zásielku. Keď som chcel zatelefonovať kuriérovi, tak som sa len čudoval. Telefónne číslo mobilu začínalo číslami 048…. Také číslo od mobilného operátora neexistuje, ale pevná linka. Je to predvoľba Banskej Bystrice. A až potom sa ozval kuriér GLS, ktorému som odmietol prevziať zásielku a povedal som mu, že som čakal 13 dní a nasledovali jeho slová: „Choďte sa sťažovať na lampáreň“! Bol to vrchol drzosti!! Za tieto slová, namiesto toho, aby sa ospravedlňoval, by si zaslúžil okamžitý vyhadzov a záznam do pracovnej knižky, ak by ich už konečne zaviedli, aby to pocítil v ďalších zamestnaniach.

Tak takáto bola jedna anabáza príbehu kuriérskej služby GLS. Je síce najlacnejšia, ale svojím spôsobom je aj najdrahšia. Čas sú totiž peniaze. Ak môžete, vyberte si radšej inú kuriérsku službu. Môžem povedať, že ani za socializmu, pokiaľ sa zásielka, alebo list nestratil, si pošta nedovolila takéto zdĺhavé doručovanie zásielky a nepoužívala klamstvá v informáciách o doručení. Viem, že je dnes pred Vianocami nápor na kuriérske služby a zákazník dokáže tolerovať dva tri dni oneskorenie, ale tento 13-dňový psychický thriller GLS je trochu priveľa. Keď som to hovoril svojmu známemu, hneď zareagoval, že aj jeho mama čaká už dva týždne na zásielku. A určite sa aj medzi Vami nájdu takí, čo majú s kuriérskou službou GLS problém. Len napíšte do diskusie.

Pavel Jacz