Rodičia v slzách, lekárka volá políciu: Čo sa naozaj stalo na košickej pohotovosti?
28 | 12 | 2025 I Eka Balaskova

V týchto dňoch sa sociálnymi sieťami šíri informácia o rodine, ktorej dieťa na pohotovosti v Košiciach odmietli vyšetriť aj po niekoľkých hodinách čakania. Dieťa bolo z horúčky vyčerpané a z čakania nervózne a rodičia pochopiteľne s ním. Práve rodičmi je príbeh podaný jednostranne, tak, že čitateľ mohol nadobudnúť dojem o neempatickom zdravotníckom personáli. Topky preto zisťovali, kde je pravda priamo „pri zdroji“, v konkrétnej nemocnici. Tu sa však zistilo, že pravda je trošku iná.

Mail otca, ktorý so svojim dieťaťom s vysokou horúčkou čakal na pohotovosti niekoľko hodín má na sociálnych sieťach obrovskú odozvu. Otec v ňom popisuje, že keď sa konečne dostali na rad, službukonajúca lekárka ich odmietla ošetriť, dokonca na nich zavolala políciu. Otec sa v maili odvoláva na ľudskosť s tým, že svoju skúsenosť aj s menami lekárky a sestry zverejňuje ako výstrahu. Riaditeľka polikliniky Toryská, kde pohotovosť sídli, však vysvetlila, že správanie sa rodičov voči zdravotníckemu personálu bolo aj po niekoľkonásobnom vysvetlení pravidiel agresívne. Nasilu vnikli do ambulancie, kde sa dožadovali ošetrenia, fotili si personál a odmietali akceptovať jeho pokyny. Preto bola privolaná polícia, ktorá ich z objektu vyviedla.

Ponižujúca skúsenosť

„Chcem sa podeliť o skúsenosť s detskou pohotovosťou na Toryskej v Košiach. Skúsenosť, ktorá bola pre nás ako rodičov šokujúca, ponižujúca a neospravedlniteľná. Môjmu malému synovi sa už od rána držala extrémne vysoká teplota, až 40 °C. Každý rodič vie, že pri takýchto hodnotách ide o vážny stav, ktorý nemožno ignorovať. Preto sme sa rozhodli vyhľadať detskú pohotovosť. Na miesto sme prišli o 16:40,“  cituje jedna zo stránok na sociálnej siete zo správ, ktoré jej poslali rodičia dieťaťa. Tí ďalej popisujú, že na rad sa dostali desať minút pred ôsmou večer, no namiesto vyšetrenia ich lekárka odmietla. Pre rodiča je preto nepochopiteľné, že sa tak stalo aj napriek tomu, že tam čakali na vyšetrenie hodiny. Otec dieťaťa preto požiadal o potvrdenie o odmietnutí vyšetrenia, lekárka na nich zavolala políciu.

ZLÉ SPRÁVY! Kuriéri zdražujú. Nový rok, nové ceny
Aj vy ste si obľúbili online nakupovanie? Veď všelijakých boxov je po celom Slovensku množstvo, takže si pohodlne nakúpite, potom len ťuknete správny PIN a svoj balíček si odnesiete domov. Alebo kuriérske služby využívate skôr na posielanie... Čítať ďalej
27 | 12 | 2025 | Eka Balašková

Prišli tri hliadky PMJ

„Na miesto prišli až tri hliadky PMJ s tvrdením, že sa jej údajne vyhrážame a správame agresívne. Ide o úplné klamstvo. Nikto nebol agresívny, boli sme len rodičia, ktorí sa dožadovali lekárskej pomoci pre svoje choré dieťa,“  popisuje ďalej pobúrený otec, ktorý celú situáciu hodnotí, ako zlyhanie profesionálnej etiky, základnej ľudskosti, ale aj zmyslu detskej pohotovosti. Nepáči sa mu, že boli nemocnicou zastrašovaní a kriminalizovaní. „Ak má systém fungovať tak, že dieťa s 40-stupňovou horúčkou je odmietnuté, rodičia sú vykreslení ako agresori a riešením je privolanie polície, potom je tento systém vážne chorý,“  konštatuje autor mailu menujúc ako službu konajúcu lekárku, tak aj sestru, ktoré sa podľa neho minuli povolaniu.

Poliklinika reaguje

Poliklinika na Toryskej, kde konkrétna pohotovosť sídli sa však proti tejto sťažnosti rodiča ohradzuje. Každý síce chápe, že toto je vypätá situácia, pri ktorej rodičovi môžu „prasknúť nervy“, veď ide o jeho dieťa. „Je nám nesmierne ľúto vzniknutého incidentu, avšak takáto situácia sa každoročne opakuje, pričom agresivita pacientov, respektíve rodičov detských pacientov voči zdravotníckemu personálu neustále narastá," zhodnotila situáciu riaditeľka polikliniky Marie Machová.

Neobvyklý počet malých pacientov

Machová priblížila, že osobne, ako aj elektronicky si v ten deň vyzdvihlo poradové číslo s približným časom ošetrenia cez sto rodičov detí. Služba reálne stihla ošetriť len 73 detských pacientov. „Časť rodičov s deťmi čakalo doma, v autách pred poliklinikou a boli priebežne ošetrovaní s tým, že posledné ošetrenie detského pacienta je 10 minút pred koncom pracovnej doby, to znamená o 19:50 hodine,"  pokračuje pre Topky Machová. Dodáva, že na poliklinike funguje pravidlo, podľa ktorého po 20-tej hodine pacientov možno ošetriť len na urgentnom príjme detskej nemocnice. Sťažujúci rodičia sa po ošetrení posledného pacienta dožadovali vstupu do ordinácie, pričom sa agresívne dožadovali ošetrenia ich dieťaťa. Tá im niekoľkokrát vysvetlila, že na klinike je určitý režim a počas konfliktu komunikovali aj s vrchnou sestrou.

NEUVERÍTE! TU má pôvod zemiakový šalát. Rusofóbom zabehne
Zo statusu exministra školstva Juraja Draxlera mnohým, najmä rusofóbom, počas vianočných sviatkov zaskočilo. “Malé vianočné "poddžubnutie": ak ste rusofób a zároveň ste cez sviatky s chuťou jedli zemiakový šalát, mám pre vás zlú správu,” uviedol... Čítať ďalej
27 | 12 | 2025 | Roman Martiška

Prečo to riešili políciou

„Rodičia potom agresívnym spôsobom vnikli do ambulancie a bez súhlasu zdravotníckych pracovníkov si ich fotili, dožadovali sa ošetrenia ich dieťaťa a obmedzovali ich slobodný pohyb. Vzhľadom na stupňujúce sa napätie a agresivitu rodičov bola privolaná polícia, ktorá rodičov upokojila a vyprevadila ich mimo objekt polikliniky,"  uzavrela priebeh udalost riaditeľka polikliniky s tým, že rodičia po tom, ako pre dieťa zakúpili lieky odišli domov, keďže na urgente im povedali, že ich nebudú môcť vziať skôr, ako o štyri hodiny. Šéfka v závere svojho vyjadrenia vyjadrila poľutovanie nie len nad vzrastajúcou agresivitou rodičov, ale aj nad miznúcou empatiou voči zdravotníckemu personálu.

Milí čitatelia,

veríme, že pravda má byť pre všetkých – nie zamknutá za platobné brány, prémiové zóny či platený obsah.

Fungujeme bez oligarchov, bez tlaku politických strán a záujmových skupín.

Ak si vážite našu prácu, prosím, podporte nás.

💳     Príspevok si môžete použiť na účet: SK: IBAN91 020 0000 0043 7373 6457 (uveďte poznámky, stačí zrušiť „dar“)

Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodní.  ❤️

Zdieľať tento článok
Starší článok Novší článok