Negatívny efekt izolácie možno odhaliť u detí i po rokoch
20 | 12 | 2021 I Ivan Mihale/tasr

Ochorenie COVID-19 aj tento rok poslalo do karantény tisícky žiakov. Školská psychologička Michaela Artemiou upozorňuje, že negatívny efekt izolácie možno odhaliť aj po niekoľkých mesiacoch až rokoch. Ako tvrdí, karanténa je spojená s ďalekosiahlym negatívnym vplyvom na psychickú pohodu detí a dospievajúcich.

"Keďže karanténa je v mnohých prípadoch nevyhnutná, je dôležité snažiť sa, aby táto skúsenosť bola pre zraniteľných mladých ľudí čo najmenej traumatizujúca. Oveľa znepokojujúcejšie môže byť, že tento negatívny psychologický efekt možno odhaliť aj po niekoľkých mesiacoch či rokoch," povedala Artemiou. Podľa nej existuje niekoľko spôsobov, ako zabezpečiť, aby vplyv karantény na fyzické a duševné zdravie u detí a dospievajúcich mohol byť minimálny.

"Dá sa to dosiahnuť vekovo primeranou komunikáciou, zabezpečením rutiny a minimalizovaním narušenia vzdelávania, podporou zdravého životného štýlu, posilňovaním pozitívnych vzťahov v rámci rodiny, zvládaním rodičovského stresu a začlenením aktivít na podporu zdravia do školských osnov," tvrdí školská psychologička. Deti majú tendenciu viac sa obávať, keď sú v neistote z toho, čo sa okolo nich deje.

Vládna elita „pribrzďuje“. Odvráti sa povinné očkovanie na pracovisku?
Komentár Wochenblick Zdá sa, že varovné štrajky a mohutné demonštrácie v Rakúsku konečne zapôsobili a priniesli prvé ovocie. Povinné očkovanie v systéme zdravotníctva by malo totiž zničujúce dôsledky. O prácu by prišli stovky neočkovaných... Čítať ďalej
20 | 12 | 2021 | Ingrid Vrabcová

Karanténa môže u detí pocit osamelosti viac prehĺbiť. Rodičia by však mali pomáhať znižovať jej negatívny psychologický dosah na deti, a to aj pomocou plánovania. "Karanténu možno tiež využiť ako príležitosť na posilnenie pozitívnej interakcie medzi rodičmi, deťmi a súrodencami, čím sa môžu skvalitniť rodinné väzby. Počas tohto obdobia zmien a neistoty je nápomocné sa čo najviac držať rutiny a plánu," uviedla psychologička.

Odborníčka na spoločenské hry Štěpánka Zoubková zase dodáva, že rodičia by mali tráviť voľný čas s deťmi zmysluplne. "Všetci rodičia vedia, aké je to učiť sa s deťmi, pomáhať im s domácimi úlohami. Tam by ale ich aktivita končiť nemala. Voľný čas by mali s deťmi tráviť zmysluplne aj pomocou rôznych programov. Školský kolektív síce nenahradia, je však dôležité, aby sa im rodičia venovali aj takým spôsobom."

TOTO je psychologická vojna koronovej diktatúry – TAKTO funguje koncepcia psychického týrania (VIDEO)
Americký psychológ Albert Biderman v schéme nátlaku zobrazuje systematiku „psychologického týrania“. Stretávame sa s ňou desivým spôsobom prostredníctvom celosvetového uplatňovania donucovacích opatrení koronadiktatúry, píše rakúsky... Čítať ďalej
24 | 11 | 2021 | Ingrid Vrabcová