HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

Pridajú sa ďalší: Štrajk avizujú aj autodopravcovia, ktorí už sú v štádiu štrajkovej pohotovosti!

Foto/ Facebook/ Darina Mosná

„Prehadzujú si nás ako horúci zemiak z jedného ministerstva na druhé. Neostáva nám nič iné, ako začať organizovať štrajk. Momentálne sme v štádiu štrajkovej pohotovosti a riešime s členmi únie ďalší postup,“ hovorí Darina Mosná. V oblasti autodopravy podniká aj s manželom už viac, ako 20 rokov.

Krach firiem v oblasti autodopravy a cestovného ruchu straší už od obdobia vypuknutia epidémie Covid19. Rozhovor s Darinou Mosnou, ktorá podniká v oblasti autodopravy už viac ako 20 rokov priniesol magazín 40plus. Situáciu, v ktorej sa nachádza jej rodinný podnik nevidí vôbec pozitívne. „Ťažko sa teraz pozerá na to, ako miznú menšie cestovné kancelárie alebo sa držia len zubami-nechtami. Ako sa firmy boja robiť firemné eventy. Ako nie je pre koho robiť v Bratislave obhliadky. Ako sú klienti zmätení z toho, či môžu urobiť zájazd, lebo je problém sa orientovať v neustále sa meniacich vyhláškach hlavného hygienika,“ hovorí pre 40plus.

Podnikateľský sektor sa nerozbehne zo dňa na deň tým, že politici povedia, otvárame

Krach firiem v oblasti autodopravy a cestovného ruchu je podľa Dariny Mosnej na dosah. Hovorí, že chýbajú systematické kroky, ktoré budú mať za následok zánik malých a stredných firiem, čo sú prevažne rodinné firmy. Vyhlásenia hlavného hygienika a Vladimíra Krčméryho, ktorí vyzývali, aby ľudia cestovali iba autom, zavedenie karantény pre neočkovaných pri vstupe na Slovensko odrádza turistov, ktorí plánovali Slovensko navštíviť. Dopravcovia, ale napríklad aj malé podniky so suvenírmi prichádzajú o tržby a najviac podľa pani Dariny závisí od vyhlásení kompetentných ľudí z vlády a krízového štábu. A od nastavení hygienických opatrení.

Ako to bude so školami či politikou počas 3. vlny? Jeseň rozhodne, či tu „matovičovci“ budú ďalšie tri roky, alebo nie

Založená únia mala silu pri jednaniach so štátom, bez nej by žiadnu pomoc nedostali

Už v marci 2019 pochopili autodopravcovia, že musia založiť úniu, aby pri jednaniach so štátom boli dostatočne silní. Dotačnú schému sa im vyjednať podarilo, ale dopravcov zasiahlo, že z pomoci, ktorú im štát poskytol vzal späť 19 % alebo 25 % späť na dani z príjmu, podľa výšky základu dane. Tých rán zo strany štátu bolo napokon viac. “ To má za následok, že cca 30-40 % firiem skončilo alebo má existenčné problémy a pokiaľ sa niečo zásadné neudeje, skončia alebo pozastavia svoju činnosť. Za každou firmou si treba predstaviť jednu rodinu, nakoľko sa zvyčajne na fungovaní firmy podieľala celá rodina,“ hovorí Mosná.

Veci sa začali hýbať, až po avíze, že autodopravcovia vstúpia do štrajku

Komunikácia, ako tvrdí Darina Mosná nebola zo strany štátu žiadna. Až po avizovaní, že vstúpia do štrajku sa ozval minister Doležal a premiér Heger, ktorí mali žiadosť autodopravcov predniesť na koaličnej rade. „Medzitým nám prišiel list od štátneho tajomníka MH SR, kde nám oznámili, že s pomocou pre náš sektor nepočítajú. Spadáme pod iný rezort, pod MDaV SR a odkázali nás na už spustenú výzvu pre prevádzkovateľov autoškôl, medzinárodnej pravidelnej autobusovej dopravy a školiace strediská na výcvik vodičov profesionálov. Podľa vyjadrenia ministra Doležala, táto suma bude málo aj pre sektor, pre ktorý bola vyhlásená. Takže šanca, že by nás do nej pridali, je nulová. A vzhľadom na nedostatok finančných prostriedkov, zbytočná,“ vysvetľuje Darina Mosná v rozhovore pre magazín 40plus, ktorý si v plnom znení môžete prečítať tu.

Povinné očkovanie nie je trendy! Až 62 percent ľudí ho odmieta

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info