fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Vážnu alergickú reakciu na vakcínu spoločnosti Pfizer hlásia aj zdravotníci z New Yorku

FOTO: TASR/AP/

V New Yorku sa u jedného zo zdravotníkov prejavila ťažká alergická reakcia po tom, čo mu bola injekčne podaná vakcína proti koronavírusu od americkej spoločnosti Pfizer. Informoval o tom denník Newsweek s odvolaním sa na oficiálne zdroje

Uvádza sa, že sa jedná o prvý takýto prípad z viac ako 30 000 očkovaní v meste. Podľa denníka bola pacientovi poskytnutá okamžitá pomoc a teraz je jeho stav hodnotený ako stabilizovaný. Miesto a čas, kedy došlo k očkovaniu, ale nie sú špecifikované.

„Vakcíny majú vedľajšie účinky a môžu vzniknúť alergické reakcie, aj keď sú zriedkavé,“ uviedlo Oddelenie zdravia a duševnej hygieny v New Yorku.

Pfizer varuje pred vlastnou COVID-19 vakcínou

Spomeňme, že Národný inštitút pre alergie a infekčné choroby Spojených štátov amerických študuje príčiny alergických reakcií u niektorých ľudí na vakcínu proti koronavírusu od spoločností Pfizer a BioNTech. Takisto sa uvádza, že aj vakcína spoločnosti Moderna bude testovaná na možné reakcie.

Pripomeňme, že už predtým sa objavili informácie o tom, že dvaja lekári v americkom štáte Aljaška potrebovali pomoc po tom, čo im bola podaná prvá dávka vakcíny od spoločností BioNTech a Pfizer. Jeden z nich musel byť dokonca hospitalizovaný v nemocnici. Podľa správ v médiách bola jeho reakcia na vakcínu podobná reakcii, ktorá bola pravdepodobne už skôr preukázaná u dvoch zdravotníckych pracovníkov po očkovaní vo Veľkej Británii.

Banáš z nemocnice: Covid som nespochybňoval, dovolil som si len niekoľko otázok

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info