fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

Diaľničnú križovatku pri Žiline čudne dodatkujú. Na vine sú „Počiatkove“ zmluvy

Ján Počiatek vraj už vstupoval do politiky ako boháč. Zdroj: FB / Ján Počiatek

Diaľničná križovatka v Hričovskom Podhradí, ktorá odvedie dopravu na južný obchvat Žiliny, do Lietavskej Lúčky a neskôr do tunela Višňové, mala byť hotová už 17. decembra. Stále však nie sú položené stovky metrov asfaltu. A počasie sa má zhoršiť. Čo je však horšie, práce sa vykonávajú na základe čudných dodatkov zmluvy z čias Jána Počiatka. Zrejme v rozpore so zákonom. Všimol si to portál hnoniline.sk. 

„Základný kameň stavby pri Žiline poklepal ešte v roku 2014 vtedajší minister dopravy Ján Počiatek. Podľa zmluvy malo cestu konzorcium Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav postaviť v vrátane DPH za 512,6 milióna eur. V tejto cene bola aj takmer 39-miliónová rezerva. Naposledy dodatkom číslo trinásť z tohto mesiaca sa však NDS s cenou dostala už na 534,2 milióna, teda takmer 22 miliónov je vo vzduchu. Za túto sumu by sa už dal postaviť naozaj aj slušný futbalový štadión,“ píše portál hnoniline.sk.

Peniaze podľa HN-niek v skutočnosti idú niekde inde. Konkrétne do rozšírenia diaľničnej križovatky D1 a D3 v Hričovskom Podhradí. Na tú totiž Počiatek a jeho družina nemysleli.

„Čo sa týka D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, NDS vyjde v ústrety mestu Žilina a spolu s privádzačom úsek spustí do prevádzky nasledujúce dni po vianočných sviatkoch,“ uviedla 9. decembra pre HN hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Cíti Ján Počiatek problémy? Rýchle zbavovanie sa majetku to naznačuje

Dnes je 23. decembra a hnoniline.sk si všimli, že na to, aby bola križovatka rozšírená, chýba položiť ešte stovky metrov asfaltu. Cestu je však možné asfaltovať len ak teplota neklesne pod 7 stupňov Celzia. Onedlho sa však má ochladiť. Čo bude potom?

To však, podľa hnonline, nie je jediný problém. „Chýbajú tiež zmluvy medzi NDS a zhotoviteľom, ktorými by sa finančne pokryli dodatočné práce. Do toho ešte vstupujú aj kroky polície. Kriminalisti z NAKA sa podľa informácií HN zaoberajú navyšovaním zmlúv na výstavbu z diaľnic z minulosti aj súčasnosti. Problémom majú byť v prípade križovatky Hričovské Podhradie aj nezrovnalosti so stavebným povolením. Podľa pôvodnej zmluvy sa mala stavba ukončiť 17. decembra. Na základe čoho by sa teraz mali robiť ďalšie práce, je otázne,“ píšu HN-ky.

Podľa portálu sa práce realizujú na základe pochybných dodatkov.  „Ide o ďalší príklad, že ak NDS nemá kvalitné vedenie zložené z odborníkov a projekty nie sú dobre pripravené, končia sa dodatkami a zvýšením ceny o nezanedbateľné sumy,“ upozornila vtedy Xénia Makarová z nadácie Zastavme korupciu. Poukázala aj na rezervy v oblasti kontroly realizácie samotných projektov. „Všetko sa potom negatívne odráža aj na čerpaní eurofondov a výdavkov samotného štátneho rozpočtu,“ dodala.

HN dnes oslovili NDS ohľadom toho ako zmluvne ošetria ďalšiu výstavbu, kedy sa má vzhľadom na počasie asfaltovať a kedy vlastne bude diaľnica k dispozícii vodičom. Odpoveď zatiaľ neprišla.

Kaliňák, Počiatek, Brhel a SMER-SD

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info