fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
KOMENTÁRE

Prestaňte nás cenzurovať! Odchod Joea Rogana ku Spotify poslal jasnú správu pre YouTube

Ilustračné foto / Pixabay

Presun komika zo streamingovej služby YouTube by mohol signalizovať začiatok vlny, pri ktorej sa aj ostatní tvorcovia odsťahujú z tohto webu kvôli ich najnovším podmienkam, píše vo svojom komentári Guy Birchall.

Ak poznáte podcasty, poznáte Joea Rogana. Americký komik produkuje svoje záznamy už viac ako desať rokov. Začal tak, že so svojimi kamarátmi popíjal alkohol, fajčil marihuanu a rozoberal rôzne témy.

Avšak prešlo desať rokov a teraz má jednu z najväčších talk show na planéte s prezidentskými kandidátmi, hollywoodskymi hviezdami a miliardármi. Jeho show má taký obrovský vplyv, že sa jej dokonca podarilo ovplyvniť cenu akcií Tesla po tom, čo si Elon Musk počas rozhovoru potiahol z marihuanovej cigarety.

Vzhľadom na toto všetko možno nie je prekvapujúce, že spoločnosť Spotify si na svoju platformu pritiahla Rogana od služby YouTube po tom, čo mu vypísala šek na sumu 100 miliónov dolárov. Aby sme to uviedli do správneho kontextu, je to väčšia hodnota ako mal Dr. Phil, Howard Stern, Rush Limbaugh, Ellen DeGeneres a Ryan Seacrest v minulom roku v zozname časopisu Forbes „Najlepšie platení moderátori na svete“.

Domovom jeho show Joe Rogan Experience bol od svojho vzniku YouTube. Jeho kanál „PowerfulJRE“ má viac ako 8 miliónov predplatiteľov a mesačne získava približne 400 miliónov zobrazení. Ale aj napriek týmto ohromným číslam a jeho skvelému úspechu sa Rogan rozhodol opustiť túto platformu. Aj keď bude priebežne aktualizovať svoj kanál JRE Clips, kde pridáva 5 až 15 minútové klipy zo svojich relácií, jeho vlajková loď s hodinovými podcastami bude odteraz Spotify.

Jedným z dôvodov pre tento radikálny presun (aj keď som si istý, že tomu dopomohlo aj 100 miliónov dolárov) je spôsob, akým YouTube cenzuruje obsah na svojej platforme. Rogan sa často sťažoval, že jeho vystúpenia boli „demonetizované“.

Demonetizácia je, keď služba YouTube odstráni reklamy z videa uverejneného tvorcom obsahu, čo znamená, že už z tohto videa na webe nezarába žiadne peniaze. Dôvodom, prečo to služba YouTube robí obvykle je, že inzerenti reklám by boli „nešťastní“, keby sa ich produkty inzerovali na tomto kanáli, pretože by to mohlo byť „problematické“.

„Usilujú sa získať kontrolu. Chcú ovládať spôsob komunikácie ľudí a tiež chcú dosiahnuť zisk. Len to tak vyzerá, že motivujú ľudí, aby mohli profitovať. Ak teda máte reláciu, ktorá nemá nadávky a kontroverzné témy, tieto relácie sú pre inzerentov príťažlivejšie,“ prehlásil Rogan.

George Soros varuje, že pandémia koronavírusu ohrozuje existenciu EÚ

Zdá sa, že demonetizácia oveľa viac postihuje tvorcov pravicového obsahu. Tiež sa zdá, že Rogan spadol do tejto kategórie jednoducho tým, že mal na svojej show stredno-pravicových hostí.

Medzi ďalšie hviezdy, ktoré boli cenzurované službou YouTube, patrí napríklad konzervatívny moderátor Steven Crowder, britský YouTuber Carl Benjamin, ale aj hostiteľ talkshow Dave Rubin, z ktorých sa všetci objavili v Roganovej show.

Rogan opúšťajúci YouTube by mal byť lídrom tvorcov, ktorí sa rozhodli, že majú tejto platformy dosť. Je to jedna z ich najväčších a najviditeľnejších hviezd a jeho prechod na Spotify bude pravdepodobne prvým z mnohých presunov.

Päť typov ľudí počas pandémie. Do ktorej skupiny patríte vy?

Spolu s penalizáciou tvorcov „škodlivejšieho“ obsahu sa YouTube tiež rozhodol uprednostniť to, čo nazýva „autoritatívne zdroje“. To viedlo k zaujatiu jeho algoritmov v prospech hlavných spravodajských kanálov, ako sú CNN, BBC a Fox News, pred tvorcami, ktorí si na webe vytvorili svoje meno.

Zdá sa, že tento krok je pokusom spoločnosti Google o spríjemnenie liberálnych médií. Tento krok však nahneval tvorcov obsahu na platforme, ktorí pomáhali vybudovať jeho popularitu.

V nasledujúcich rokoch sa Roganov presun na Spotify bude považovať za medzník v histórii médií. Keďže potenciál tvorcov obsahu je značne viditeľný, pravdepodobne sa začnú presúvať z YouTube k iným, stále rozširujúcim sa platformám.

YouTube sledujú hlavne mladší diváci pri hľadaní niečoho, čo je práve trendy, zatiaľ čo priemerný vek divákov televízie Fox a CNN je 60 a viac. Ak si chce YouTube udržať svojich talentovaných autorov, musí sa prestať snažiť donucovať kalifornské liberálne hodnoty divákom.

„Tí, ktorí majú umrieť, umrú. Aj tak raz všetci umrieme,“ tvrdí ruský šéf pre boj s koronavírusom

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info