Peňazí za zrušenú letenku sa tak ľahko nedočkáte
01 | 04 | 2020 I Slávka Cigáňová

Väčšina klasických aeroliniek zastavila v čase korokrízy vyplácanie peňažných refundácií. Namiesto toho ponúkajú vouchery v hodnote zrušených leteniek. Informáciu priniesli Aktuality.sk.


 

Medzi prvými aerolinkami, ktoré pozastavili vyplácanie peňazí za zrušené letenky, bola americká spoločnosť United Airlines. Čitateľ portálu s ňou mal letieť z Viedne do New Yorku 17. marca. Avšak let pre šírenie COVID-19 zrušili. Dnes sa nevie domôcť peňazí, ktoré za letenky cestovnej kancelárii Pelikán zaplatil.


„Pelikán mi napísal, že o refundáciu môžem žiadať až po uplynutí 12 mesiacov,“ tlmočil podmienky leteckej spoločnosti, „ale navrhli mi, že ak chcem, môžem si prebookovať let. Avšak z dôvodu vývoja situácie chcem refundovať letenky, nechcem meniť obdobie. Letecká spoločnosť United Airlines mi odporučila komunikovať s Pelikánom. Teraz sa cítim ako medzi dvoma mlynskými kameňmi a neviem, od koho si mám žiadať moje finančné prostriedky. Nejde o malú sumu, ide o viac ako 1500 eur, keďže som kupoval 4 letenky,“ opisuje situáciu.

Neprispôsobiví ignorujú nariadenia vlády. Ako ďalej?
Hneď na úvod je potrebné povedať, že neprispôsobiví nie sú len Rómovia. Neprispôsobiví sú hlavne osoby ignorujúce potrebu nosiť rúška, zdržiavať sa v skupinách a osoby nerešpektujúce čas v supermarketoch vyhradený pre dôchodcov. Dalo by sa... Čítať ďalej
01 | 04 | 2020 | Peter Paľonder


Pelikán je najväčším predajcom leteniek na Slovensku. Už niekoľko týždňov vraj majú tisícky žiadostí denne. "Z našej strany neexistuje žiadny problém a klientovi by sme peniaze za letenky veľmi radi refundovali, ak by nám to jeho letecká spoločnosť umožňovala. Tá ho však na nás len odkazuje v snahe odbremenenia jej zákazníckeho servisu, no nami ponúkané možnosti sú presne tie isté, aké by mu ponúkla samotná aerolinka. Letecká spoločnosť United Airlines zastavila vyplácanie peňažných refundácií ako jedna z prvých a napríklad len za desať dní od 6. do 16. marca zmenila podmienky refundácií jej leteniek až štyrikrát,“ reaguje manažér cestovnej kancelárie Pelikán pre vzťahy s verejnosťou Jozef Rybár.

Zároveň potvrdil, že United Airlines umožní požiadať o finančnú refundáciu najskôr až o 12 mesiacov. Až vtedy sa predpokladá, že sa situácia stabilizuje. Dopravca to však stále môže ešte prehodnotiť a zmeniť.

24 nepravdivých mýtov o koronavíruse!
Od vypuknutia koronavírusu je internet zaplavený nepravdivými informáciami o víruse. Zozbierali sme teda najrozšírenejšie mýty, ktoré sme našli a skúsime vysvetliť, prečo nie sú pravdivé. Čítať ďalej
01 | 04 | 2020 | Mário Martinka