Samotná voda nemusí stačiť na to, aby sa životu darilo prosperovať, tvrdia vedci v najnovšom výskume (FOTO)
02 | 11 | 2019 I Marek Molnár

Prebiehajúce hľadanie života na iných planétach závisí od nájdenia stôp vody. Avšak najnovšia štúdia varuje, že sa organizmom nedarí prosperovať ani v niektorých vodnatých podmienkach na Zemi, čím sa objavuje varovanie na prehodnotenie tohto prístupu.

Vedci navštívili hydrotermálne bazény v Dallole v severnej Etiópii, aby preskúmali krajnú hranicu prežitia života organizmov.

„Identifikujeme dve hlavné fyzikálno-chemické bariéry, ktoré bránia prosperujúcemu životu v prítomnosti vody na Zemi a potenciálne aj inde, napriek tomu, že kvapalná voda na povrchu planéty je všeobecne akceptovaným kritériom pre jej obývateľnosť,“ píšu vedci vo svojej správe pre portál Nature.

Tím biologikov z francúzskej národnej výskumnej agentúry CNRS a University of Paris-Sud už niekoľkokrát navštívil oblasť Dallol. Nakoniec vedci dospeli k záveru, že kombinácia extrémnych hladín fyziologického roztoku a kyseliny je príliš veľká pre prežitie všetkých organizmov, nech sú akokoľvek odolné alebo malé.

Predchádzajúca štúdia v tejto neuveriteľne nehostinnej oblasti odhalila, že objavila dôkazy o tom, že mikrobiálny život prežije aj napriek všetkým pravdepodobnostiam. Vedci to však posledným dokumentom na túto tému popreli.

Tím dúfa, že ich zistenia, ktoré boli uverejnené na portáli Nature, pomôžu obmedziť predpokladané parametre pre život, čím by uľahčili prácu iným vedcom. A zároveň by sa mali tiež brať ako varovanie pred tým, ako vedci interpretujú biologické objavy „na Zemi aj mimo nej“.

Kozmonauti ISS čoskoro začnú piecť "vesmírne koláčiky" na obežnej dráhe (FOTO)