HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

Ave ja! Kočner akcionárom Hlavných správ?

Zdroj: TASR / Hlavné správy Koláž: HD

Marian Kočner písal Norbertovi Bödörovi, že je od 1. marca 2018 skrytým akcionárom Hlavných správ. Komunikácia Mariana Kočnera cez aplikáciu Threema skutočne vyvoláva podozrenie, že Hlavné správy minimálne od istého času nenadržiavali Kočnerovi iba z plezíru. Píše konzervatívny denník Postoj.

Zhruba pred dvomi mesiacmi uverejnil Denník N komunikáciu medzi Kočnerom a Alenou Zsuzsovou, v ktorej sa Kočner dva týždne po vražde Jána Kuciaka a jeho snúbenice chváli, ako o deň neskôr vyjde v Hlavných správach a na Netkách text, ktorý spochybní masovosť protestov.

„Kukni, čo som vymyslel. Zajtra k tomu vyjde komentár v Hlavných správach a na Netkách. A to som dal do tabuľky prehnané (dvojnásobné) počty. A vidíš aká pi** nič to bolo. Celé ich protesty. Pôjde to aj do TA3. A takto to ľudia POCHOPIA. Jednoduché a prehľadné. AVE Ja.“ Mal vtedy písať Kočner.

KOČNER: „Dám reklamu na Hlavné správy aj na budovu Technopolu. Slniečkárov dzigne.“ Tie to označili za „podlosť“

Alena Zsuzsová odpísala: „Ja sa z teba poj***. pi** ešte nakoniec ty budeš ten, kto im zachráni riť.“ Kočner reagoval: „A dám reklamu Hlavné správy aj na budovu Technopolu. Slniečkárov dzigne.“

Tento článok skutočne vyšiel aj v Hlavných správach, ako autor bol podpísaný Peter Tóth, ktorý ho najskôr zverejnil na svojom portáli Ďatel.sk. Ako ďalej uvádza Postoj, Šéfredaktor Hlavných správ Robert Sopko vtedy pre Denník N uviedol, že za Kočnerovou komunikáciou so Zsuzsovou netreba hľadať nič podozrivé, Kočner totiž mohol rátať s tým, že takýto článok vyjde aj v Hlavných správach, keďže tie pravidelne preberali Tóthove texty z Ďatla. Píše ďalej Postoj.

Šéfredaktor Hlavných správ, Robert Sopko označil spájanie jeho webu s Kočnerom za podlosť, „s Kočnerom sme boli v kontakte, keď sme ho viackrát žiadali o stanovisko ku jeho kauzám, o ktorých sme písali“, teda vraj robili to isté, čo aj iné redakcie. Rovnako Sopko pre Denník N odmietol, že by od Kočnera alebo Tótha dostával jeho web peniaze.

24. februára 2018, tri dni po zavraždení Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa Kočner pýta Norberta Bödöra: „Čítavaš Hlavné správy? https://www.hlavnespravy.sk/ Majú 90 – 100 000 dennú čítanosť a mesačne ich číta 700 000 jednotlivcov. Zaujímavé médium.“

„Čítam pravidelne. To neni Krajniakove?,“ pýta sa Bödör. Kočner ho následne vyvedie z omylu: „Od 1. 3. som tam „akcionár“. Info prosím len PRE TEBA.“ Kočner ďalej Bödörovi píše, že šéfredaktor Sopko je z Košíc, „urobil to na kolene za 7 rokov a chce zdvihnúť čítanosť (a tým pádom aj záber) a nemá na rozvoj a ľudí. Tak som sa pridal. INKOGNITO“.

V tom istom čase si Kočner vymieňal názory so svojou „pravou rukou“ a novinárom Petrom Tóthom. Ten mu radil, aby využil dohodnutý priestor dvakrát do týždňa v rámci redakčných článkov. Tie majú podľa Tótha najväčšiu dôveryhodnosť u verejnosti. Kočner na to prekvapivo nereagoval.

Threema: Kočner ako cestovná kancelária, novinárka Ruttkayová ako Kočnerova „opička“

Šéfredaktora Roberta Sopka sa Postoj pýtal, ako si vysvetľuje, že Kočner Bödörovi písal, že je akýmsi skrytým akcionárom, respektíve či prispel na fungovanie webu väčšou sumou peňazí. Robert Sopko  akúkoľvek spojitosť odmieta.

„Nemám chuť vyjadrovať sa pre Postoj, nebudem to s vami riešiť, nerozumiete tomu.“ Okrem toho povedal, že len máločo, čo je obsiahnuté v Kočnerovej Threeme, sa potvrdilo, väčšinou ide podľa jeho slov o „samé idiotiny“, rovnako za idiotinu označil to, že by bol Kočner niekedy akcionárom HS. Na opakovanú otázku, či môže vylúčiť, že by Kočner prispel relevantnou sumou na prevádzku Hlavných správ, odmietol Sopko odpovedať s tým, že sa pre Postoj nebude vyjadrovať telefonicky ani písomne.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info