Americké médiá zabudli na objektivitu. Horko na to doplatili
29 | 05 | 2019 I Roman Suchý

Ako ukázal výskum, americké médiá začali vo väčšej miere vyjadrovať subjektívne názory.


Všetci tí, ktorí trvali na Trumpovej vine ohľadom sprisahania s Ruskom, po vydaní správy osobitného žalobcu Muellera za to platia poklesom ratingov. V americkej žurnalistike sú stále častejšie stĺpce s názormi na denné spravodajstvo bez faktov.

Ako príklad uviedol autor článku nedávnu správu korporácie RAND venovanú neobjektívnosti v amerických médiách. "Žurnalistika v Spojených štátoch sa postupne odklonila od objektívnych správ a ponúka obsah, ktorý je viac založený na názoroch, ovplyvňuje emócie a silne závisí na argumentácii a pozícii," uviedla správa.

Tí, ktorí sledujú televíziu a priebežne čítajú správy, si tohto trendu už dávno všimli. Teraz to potvrdili aj experti - Žurnalistika sa stala subjektívnejšou a menej sa podieľa na popise udalostí a reportáží.

V.Remišová žiada koalíciu o podporu zákona o majetku,kluby ešte nerozhodli
Predsedníčka klubu OĽaNO Veronika Remišová žiada koaličné kluby o podporu nového zákona o preukazovaní pôvodu príjmov a majetku. O právnej norme by mal parlament rokovať na júnovej schôdzi. Koaličné strany Smer-SD, SNS a Most-Híd ešte jasne... Čítať ďalej
29 | 05 | 2019 | tasr


Správa pritom nie je založená na krátkodobých záveroch: odborníci už takmer 30 rokov skúmali prácu 15 médií. Blok tlače bol zastúpený denníkmi The New York Times, The Washington Post a St. Louis Post-Dispatch. Televízny blok obsahoval CBS, NBC, ABC, CNN, Fox a MSNBC. Ak ide o online publikácie, štúdia venovala pozornosť portálon Politico, Blaze, Breitbart News, Buzzfeed Politics, Daily Caller a Huffington Post.

O niečo skôr vykonali odborníci inú štúdiu, ktorá ukázala, že ľudia majú sklon brať hodnotiace názory ako vecné, najmä ak s nimi sami súhlasia. Ako poznamenal autor článku, médiá sú na tomto princípe založené: "Dávajú hodnotenia, ktorá sa zakrývajú ako spravodajské udalosti, snažia sa iba odpovedať názorom svojich čitateľov. V takejto diskusii nie je miesto pre nestranné správy alebo protichodné názory," napísal.

Dôsledkom je, že po zverejnení správy došlo k prudkému mediálnemu poklesu. "Možno sú ľudia unavení z toho, že sú kŕmení falošnými informáciami, bez ohľadu na zámery zdroja. Takže v porovnaní s minulým rokom CNN stratila 26% svojich divákov, MSNBC 14% a Fox News zostal na svojom mieste," zakončil komentátor portálu The Hill.