HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Facebook si zakladá na získavaní osobných dát. Ak ich neodovzdáte, budete platiť

Zakladateľ, a šéf Facebooku Mark Zuckerberg / TASR

Apple zaviedol v svojom systéme niekoľko zmien, ktoré sa týkajú ochrany osobných údajov. No spoločnosti Facebook sa tieto zmeny nepáčia a snaží sa proti nim bojovať. Niet divu, keď tieto nové pravidlá ohrozujú jej obchodný model, informuje portál mojandroid.sk.

Apple zaviedol v systéme iOS 14.5 zmenu ochrany osobných údajov, kvôli ktorej si aplikácie musia pýtať povolenie zbierať používateľské dáta na vytváranie cielených reklám. Apple taktiež zakazuje aplikáciám zdieľať tieto údaje s tretími stranami.

Spoločnosti Facebook sa to však nepáči a mieni proti tomu bojovať. O téme informoval portál TheVerge.

Facebook sa proti tejto zmene snaží bojovať rôznymi spôsobmi, vrátane uskutočňovania rozsiahlych verejných kampaní, ktoré ostro kritizujú Apple a jeho prístup k ochrane údajov. Najnovšie používateľom po aktualizácii na iOS 14.5 zobrazí upozornenie, ktoré ich prosí o zapnutie zbierania údajov.

Expert WHO: Politici sa mýlia, pandémiu sa nepodarí zastaviť len očkovaním

Facebook ako jeden z dôvodov, prečo tieto dáta potrebuje, uviedol, že pomáhajú udržať používanie jeho sociálnych sietí zadarmo.

FB zbiera dáta nebadane

Facebook zarába primárne zo svojej reklamnej platformy, ktorá firmám umožňuje kupovať reklamy cielené konkrétne na ich zákazníkov. No na to, aby Facebook mohol takúto službu poskytovať, potrebuje o vás vedieť kto ste a čo vás zaujíma.

Šokujúce vystúpenie rakúskej poslankyne: „Náš odpor ešte pocítite. Deti si očkovať nedáme!“

Veľa používateľov by odradilo, keby pri registrácii a počas používania sociálnych sietí museli pravidelne vypĺňať niekoľko stranový dotazník o svojich záujmoch, takže Facebook si tieto dáta zbiera potichu. A zbiera ich viac, ako by ste čakali.

Zadarmo, ale….

Spoločnosť sa dlhé roky chvália tým, že možnosť používať jej sociálne siete je bez poplatku. Slogan Facebooku tvrdil, že sociálna sieť je „zadarmo a vždy bude“, no spoločnosť ho v roku 2019 potichu odstránila zo svojej domovskej stránky a generálny riaditeľ Mark Zuckerberg v svojej výpovedi pred Kongresom v roku 2018 nevylúčil, že by v budúcnosti mohla existovať aj platená verzia Facebooku.

Švajčiarski vedci našli „Covid podpis“, zaručí včasnú liečbu ťažkého priebehu choroby

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info