fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Porsche 911 GT3: Na Nordchleife je o 17 sekúnd rýchlejšie ako predchodca

Twitter (@CARandDRIVER)

Radikálne zmeny sa nekonajú, ale nové Porsche 911 GT3 posúva latku zase o kúsok vyššie a trať Nordschleife zvládne za menej ako sedem minút, informuje portál Expres.

Na nové Porsche 911 GT3 čakáme už celkom dlho. Oficiálne odhalenie sú vlastne už len formalita, pretože dôležité informácie unikali postupne von. Môžeme si každopádne vydýchnuť, že aj nová generácia Porsche 911 GT3 má atmosferický plochý šesťvalec, konkrétne ide o motor s objemom 4,0 litra vychádzajúci z toho v závodnej 911 GT3 R. Nový agregát sa aj bez zásadných zmien dostane do závodného prevedenia 911 GT3 Cup.

Výkon vzrástol na 510 koní, čo je možno prekvapivá správa vo svetle prísnejších emisných limitov. Obmedzovač zasiahne v 9000 min -1 a na otáčkomere je koniec až u číslovky 10. S odľahčeným titánovým výfukom to bude určite perfektne znejúce auto, ako už je mimochodom u všetkých cestných 911 GT3 zvykom. Čísla ako najvyššia rýchlosť 320 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 3,4 s nie sú príliš vypovedajúce o dynamických schopnostiach. O tých viac povie čas potrebný k preideniu jedného kola na legendárnej trati Nordschleife. Vôbec prvýkrát v histórii modelu 911 sa podarilo nové GT3 dostať s časom pod sedem minút, presne na 6: 59,927 na celej 20,8 km dlhej trati. Podľa starých merítok, kedy časy boli merané na 20,6 km dlhej trati, je čas na kolo 6: 55,2. Novinka je tak o plných 17 sekúnd rýchlejšia ako predchádzajúce generácie!

Hoci je nová 911 GT3 väčšie a širšie ako predchodca, váži skoro rovnakých 1418 kg (verzia s PDK 1435 kg). Áno, nová 911 GT3 bude už od začiatku dostupná s klasickým manuálom, aj keď na okruh pretekári asi zvolia sedemstupňovú dvojspojkovou prevodovku PDK, s ktorou bude určite auto rýchlejšie a konzistentnejšie. Mimochodom, starší typ prevodovky bol zvolený zámerne – je ľahší ako nová osemstupňová, a pritom úplne vyhovujúca.

Predná náprava vychádza z tej s dvojitými lichobežníkovými ramenami, ktorá bola vyvinutá pre pretekárske 911 RSR, auto, ktoré vyhralo 24 hodín v Le Mans.

Porsche odmieta výrobu v Číne, zákazníci vraj chcú autá z Nemecka

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info