Strana Hlas-SD od svojho vzniku v r. 2020 kladie dôraz na to, že chce byť stranou pre regióny. Lebo medzi Bratislavou a regiónmi dlhodobo panuje tiché súperenie o pozornosť. „Vidiek“ roky „ťahá za kratší koniec povrazu“ – investície sa sústredia do okolia Bratislavy a hladové doliny chudobnejú. Hlas sa rozhodol niečo s tým robiť. A k tomu patrí aj dopravná dostupnosť odľahlejších, či pre dopravu komplikovanejších regiónov. Situácia je zvlášť citlivá v čase, keď sa tvorí nový grafikon hromadnej dopravy. Predseda Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) Branislav Becík (Hlas-SD) v spolupráci so samosprávami zabojoval za to, aby nebola zrušená osobná vlaková doprava na trase Úľany nad Žitavou – Zlaté Moravce.
Facebookom sa pred časom začala šíriť správa, že osobná doprava na tejto trati sa skončí 13. decembra 2025. O plánovanej optimalizácii bol informovaný aj Nitriansky samosprávny kraj. Občania sa rozhodli vyvinúť tlak na kompetentných a NSK oslovil listom ako ministerstvo, tak aj Železničnú spoločnosť Slovensko. Branislav Becík 1. decembra oznámil ľuďom v regióne dobrú správu – doprava na tomto úseku zostáva zachovaná.
„Nový grafikon vlakovej dopravy 2025/2026 už nepočíta s týmito vlakmi. Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko ide o najmenej využitú linku na Slovensku,“ uvádza sa v správe, ktorá sa šírila medzi ľuďmi v regióne s tým, že ide o tvrdenie NSK. „Náš úrad bol zo strany Železničnej spoločnosti Slovensko – 17. októbra 2025 informovaný o plánovanej optimalizácii vlakovej siete v súlade s návrhmi Ministerstva financií SR a Útvaru hodnoty za peniaze. V súčasnosti preverujeme dopad plánovanej optimalizácie vlakovej siete na regionálnu autobusovú dopravu v našom kraji, ktorej objednávateľom je Nitriansky samosprávny kraj,“ informovalo portál zlatemoravce.info Komunikačné oddelenia Nitrianskeho samosprávneho kraja.
Na informáciu reagovali aj Zlatomoravčania, ktorí v polovici novembra zorganizovali stretnutie za záchranu osobnej železničnej dopravy do tohto okresného mesta. Zorganizoval ho miestny aktivista Samuel Bielik. „Týmto protestom sme chceli upozorniť na to, že mesto Zlaté Moravce prichádza o jediné železničné spojenie, ktoré tu zostalo a že sa skomplikuje doprava pre významnú časť obyvateľstva,“povedal počas stretnutia. Najnovšia informácia Branislava Becíka z 1. 12. hovorí, že železničné spojenie zostáva zachované.
„Hoci Nitriansky samosprávny kraj vlakovú dopravu neobjednáva, otázka dostupnosti územia je pre nás mimoriadne dôležitá, keďže sa dotýka každodenného života tisícok ľudí – našich obyvateľov,“ netají spokojnosť predseda NSK. Aj on totiž s nevôľou registroval hrozbu pozastavenia prepravy ľudí medzi okresnými mestami. Kraj sa teda rozhodol konať.
„Zaslali sme list kompetentným, v ktorom sme chceli vysvetliť, že aj menej vyťažené trate môžu byť pre obyvateľov kľúčové – pri ceste do školy, do práce, k lekárovi či pri vybavovaní bežných povinností,“ vysvetlil Becík. Ten vyjadril poďakovanie aj ministerstvu dopravy, ale aj ZSSK. Spoločne totiž našli riešenie, ako vylepšiť podmienky na život v mestách a obciach.
veríme, že pravda má byť pre všetkých – nie zamknutá za platobné brány, prémiové zóny či platený obsah.
Fungujeme bez oligarchov, bez tlaku politických strán a záujmových skupín.
Ak si vážite našu prácu, prosím, podporte nás.
💳 Príspevok si môžete použiť na účet: SK: IBAN91 020 0000 0043 7373 6457 (uveďte poznámky, stačí zrušiť „dar“)
Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodní. ❤️