HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Zvláštne komentáre Číny k pokusom o narušenie ruského vzdušného priestoru americkými B-52

B-52, príprava na štart. Reprofoto YouTube (@ MOTORIZADO)

Prečo Peking straší Moskvu americkými bombardérmi? Čo je za tým? Nemajú Američania na Čínu, tak ceria zuby na Moskvu? Ide o novú formu ekonomickej vojny? Štarty stíhačiek sú drahý špás. Alebo je to obrazom neschopnosti Pentagonu riešiť vlastné logistické problémy v letectve USA?

„Čínske médiá s odvolaním sa na vlastné zdroje uviedli, že vzdušné sily Ruskej federácie zdvihli do vzduchu tri stíhačky Su-35. Cieľom bolo, aby bojoví piloti zachytili americký bombardér B-52, ktorý sa od neutrálnych vôd blížil k ruským hraniciam v oblasti Tichého oceánu.“ Takto informuje web k-politika.ru.

Provokácie smer Rusko

V dôsledku štartu stíhačiek ruskej protivzdušnej obrany B-52 zmenil smer. Podrobnými informáciami o incidente sa zaoberal vojenský pozorovateľ Michail Chodhodenok.

„Napriek zachyteniu a úspešnému výsledku leteckého „duelu“ sú v budúcnosti možné provokácie.“ B-52 je strategický bombardér schopný niesť jadrové zbrane, každá provokácia môže viesť ku katastrofálnym následkom, “uvádza sa v publikácii portálu Baijiahao. Tieto informácie boli citované v niekoľkých médiách z rôznych krajín.

Nezodpovedané otázky

Čínski analytici si kladú otázku: prečo Spojené štáty posielajú strategické bombardéry na hranice Ruska, a nie na hranice ČĽR? A oni sami si aj odpovedajú. Podľa ich názoru ekonomické sankcie uvalené USA a ich spojencami na Rusko nepriniesli požadovaný výsledok. V tejto súvislosti je Washington nútený riskovať a organizovať najrôznejšie provokácie pozdĺž ruských hraníc, a to aj s použitím strategických bombardérov.

Američania to zároveň nemôžu urobiť voči Pekingu, pretože americké vojenské letectvo údajne „má logistické problémy“ s vysielaním ťažkých bombardérov k brehom ČĽR. K brehom Číny „budú musieť vzlietnuť z leteckej základne v Guame, ale vzhľadom na veľkú vzdialenosť sú tieto operácie mimoriadne náročné na organizáciu. “

Armádne konvoje na cestách, bombardéry B-52 nad našimi mestami – kto to povoľuje?

Záhadné mlčanie na všetkých stranách

Na úvod poznamenávame, píše citovaný portál, že neexistuje žiadne oficiálne potvrdenie akcie troch stíhačiek Su-35 na zachytenie amerického bombardéra B-52 ruským vojenským velením. Národné riadiace centrum obrany Ruskej federácie o tom nikomu nič nepovedalo.

Pochybnosti spôsobuje počet stíhačiek – vzostup presne troch Su -35. Obvykle, keď hrozí narušenie štátnej hranice Ruskej federácie vo vzdušnom priestore, jeden stíhač vyštartuje do vzduchu z najbližšieho letiska vzdušných síl Ozbrojených síl RF. V najhoršom prípade štartuje niekoľko lietadiel.

Letectvo Červenej armády v stíhacom letectve prešlo v septembri až novembri 1942 z prepojenia troch lietadiel na spojenie dvoch párov.

To, čo sa z času na čas stane vo vzduchu nad Baltským, Čiernym morom, vodami Tichého a Severného ľadového oceánu, možno opísať výrazom „zdvíhač stíhačky“, „detekcia cieľa“, „nadviazanie vizuálneho kontaktu“.

Cena je privysoká

Mimochodom, zdvihnúť stíhačku do vzduchu je poriadne drahé. V závislosti od typu lietadla a trvania letu to môže stáť zhruba 3 až 5 miliónov rubľov. Počet personálu zabezpečujúceho údržbu lietadla na zemi a navádzanie stíhača na cieľ presahuje aktivitu 200 ľudí. V tomto kontexte je štart až troch stíhačiek Su-35 na Ďalekom východe naozaj nepravdepodobné.

Informačný šum?

Vzhľadom na všetko, čo bolo povedané, informácie o „vzdušnom súboji“ vyzerajú ako informačná vata, ktorej účelom je zhoršiť už aj tak zlé vzťahy medzi Moskvou a Washingtonom a prinútiť krajiny „zmerať svoje sily“. Vážne obavy však vzbudzuje aj výraz „zachytenie“. Obvykle sa používa odklonenie od kurz, návrat do medzinárodného vzdušného priestoru. zachytenie letu máva niekedy nádych jeho ukončenia a to by mohli byť, ak by to bola pravda, veľmi veľmi zlé.

Ruské stíhačky vyprevadili nad Tichým oceánom americký bombardér B-52

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info