HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Nemci sa búria: Už nechceme elektromobily v našich hromadných garážach!

Elektromobilom chcú v niektorých nemeckých spolkových krajinámch zakázať parkovať v garážových domoch. Zdroj: Pixabay

Bruselskí politici stále viac a viac tlačia na jednotlivé krajiny EÚ, aby podporovali nákup áut s elektrickým pohonom. Inak to nie je ani v Nemecku. Lenže tam narazili aj na jeden vážny problém – požiare áut v hromadných garážach.

V Nemecku sa počas posledného roka predaj elektromobilov takmer strojnásobil. Ako sa však ukazuje, problémom začína byť ich parkovanie v hromadných garážach, informuje portál finweb.hnonline.sk. Paradoxne za to nemôžu elektromobily, ale autá so spaľovacím motorom a ich požiare.

Veľkým nebezpečenstvom je požiar vozidla so spaľovacím motorom

Parkovanie elektromobilov v hromadných garážach sa ukazuje ako problém, pretože veľkým nebezpečenstvom je požiar vozidla so spaľovacím motorom. Aj preto v Kulmbachu v Bavorsku alebo v Leonbergu či Göppingene v Bádensku-Württembersku začali vlastníci hromadných garáží blokovať vjazd elektromobilov. Politici, odborníci na požiarnu bezpečnosť a hasičské odbory sú znepokojení, že renovácia garáží po takomto požiari stála 300 tisíc eur. Pritom bolo zničených len osemnásť vozidiel. Problém je podľa hasičov a tiež politika CDU Franka Hörtera v tom, že garáže boli postavené v osemdesiatych rokoch a výška ich poschodí je len niečo cez dva metre. Hörter uviedol, že je to málo na to, aby mohli hasiči vytiahnuť horiaci elektromobil.

„Kvôli možným následkom požiaru už nechceme elektromobily v parkovacích garážach,“ trvá na svojom politik CDU. Hasičskí experti tiež tvrdia, že na uhasenie batérie vozidla Tesla Model S je potrebných asi 20 tisíc litrov vody a z jedného litra vody sa pri tomto chladení stane asi 1 700 litrov horúcej vodnej pary. Navyše, táto voda je vysoko kontaminovaná a nemôže sa len tak vypustiť do kanalizácie, ale musí sa nechať ekologicky zlikvidovať. A to sú opäť náklady navyše.

Svetový rekord -v Nórsku sa predalo viac elektromobilov než áut so spaľovacím motorom

Problém požiarnej ochrany v podzemných garážach nebol technicky vyriešený

Ďalším problémom sú nabíjacie stanice. „Tá môže vďaka vandalizmu alebo technickej poruche tiež spôsobiť požiar a tým ohrozí okolie v hromadnej garáži,“ skonštatoval expert na požiarnu ochranu Matthias Bohnert.

„Problém požiarnej ochrany v podzemných garážach skutočne nebol technicky vyriešený,“ pridáva Susanne Schützová, stavebná expertka a členka krajinského parlamentu v Dolnom Sasku. Extrémne teplo prevyšujúce tisíc stupňov Celzia a vysoko toxické ťažké kovy obsiahnuté v hasiacej vode môžu nebezpečne napadnúť konštrukciu a poškodiť tak statiku stavby.

V Nemecku navyše neexistujú žiadne záväzné konštrukčné špecifikácie pre požiarnu ochranu dobíjacích staníc. „Ak sa plamene rozšíria na fasádu domu s izolačnými materiálmi, hrozí katastrofa,“ varuje Schützová.

VIDEO: Prvé zábery nového elektromobilu Porsche Taycan. Lacný špás to nebude, čo vás prekvapí?

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info