Máte z niečoho dobrý pocit? Výskum hovorí, že naša intuícia sa dá vedecky vysvetliť
27 | 03 | 2021 I Diana Zaťková
Vedci tvrdia, že čím viac mikróbov v črevách človeka je, tým je pravdepodobnejšie, že pocíti niečo ako intuíciu. To dodáva vedeckú váhu pojmom "mám taký pocit", "cítim to v žalúdku" alebo "šiesty zmysel", informuje portál RT.

Vedci z lekárskej fakulty Kalifornskej univerzity v San Diegu tvrdia, že to, keď ľudia hovoria o pocitoch intuície, priamo súvisí s úrovňou mikrobiálnej rozmanitosti v ich črevách. A zistili, že čím väčšie sociálne siete ľudia majú, tým rozmanitejšie sú ich črevné mikróby.

Autori štúdie, publikovanej v časopise Frontiers in Psychiatry, naopak zistili, že nižšie hladiny črevných mikróbov zvyčajne predstavujú horšie fyzické a duševné zdravie.

„Zistili sme, že nižšia úroveň osamelosti a vyššia úroveň múdrosti, súcitu, sociálnej podpory a angažovanosti súviseli s väčším fylogenetickým bohatstvom a rozmanitosťou črevného mikrobiómu,“ uviedla vedúca autorka štúdie Tanya T. Nguyenová.

Egypt: Zrážka vlakov si vyžiadala najmenej 32 mŕtvych a 66 zranených
Najmenej 32 obetí na životoch a približne 66 zranených si vyžiadala zrážka dvoch osobných vlakov. Došlo k nej v piatok na juhu Egypta. Informovala o tom agentúra AFP s odvolaním sa na tamojšie ministerstvo zdravotníctva. Čítať ďalej
26 | 03 | 2021 | tasr

Štúdia spojila zmeny v biliónoch mikróbov, baktérií, vírusov a plesní. Ktoré sa nachádzajú v zažívacom trakte, s narušením stresovej reakcie, emócií a procesov, ako je rozhodovanie.

Vedci sledovali 187 ľudí vo veku od 28 do 97 rokov. Požiadali ich, aby sami posúdili ako sú na tom s osamelosťou, múdrosťou, súcitom, sociálnou podporou a sociálnou angažovanosťou. Vedci tiež zhromaždili vzorky stolice a porovnali rozmanitosť týchto mikróbov s pocitmi hlásenými jednotlivcami. Najväčšia zmena sa prejavila na pocitoch samoty.

"Osamelosť môže viesť k zmenám v črevnom mikrobióme. Alebo naopak zmeny v črevnom prostredí môžu predurčovať jednotlivca k tomu, aby sa stal osamelým," uviedol profesor psychiatrie a neurovied Dilip V. Jeste a autor príspevku. "Musíme to však vyšetriť oveľa dôkladnejšie, aby sme lepšie pochopili jav osi čreva a mozgu."

Naozaj nás všetkých čaká „elektronický koncentračný tábor“?
„Zánik plastových platobných kariet a prechod na čisto bezhotovostné platby znamená riziko, že sa ľudia dobrovoľne nechajú nalákať do elektronického koncentračného tábora,“ varuje ruský ekonóm Andrej Škoľnikov. Uviedol... Čítať ďalej