HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Ako otvoriť školy? Dáta bez pátosu navrhujú zjednotiť jarné prázdniny už na budúci týždeň

Zostanú po návšteve pápeža Františka opäť prázdne triedy či celé školy? Ilustračné foto pixabay.com

Dáta bez pátosu najnovšie navrhujú, ako s otváraním škôl, ako a kedy vyhlásiť prázdniny a argumentujú – ako vždy – vecnými a nespolitizovanými číslami. 

„Sme dlhodobo presvedčení, že základná a materská škola a aj mnohé stredné školy (bez internátov) sú REGIONÁLNE zariadenia a taký by mal byť aj prístup k dochádzke do nich. Ak by mali byť obmedzené, tak na úrovni triedy, stupňa, školy, obce/mesta, okresu, prípadne kraja. Ak majú byť obmedzené v dôsledku pandemickej situácie, či sú to osýpky, chrípka, COVID, tak majú byť obmedzené lokálne = regionálne. A kľudne v krátkych časových intervaloch, čo výborne riešil ŠKOLSKÝ SEMAFOR v spolupráci s regionálnymi hygienikmi.“ Obšírnejšie začínajú svoje úvahy, vyplývajúce z exaktných a nespolitizovaných dát a faktov odborníci z Dáta bez pátosu v statuse na sociálnej sieti.

Antigénové testovanie je sabaklam o tom, že situácia je dobrá. Je oveľa horšia, konštatujú Dáta bez pátosu

„Sme dlhodobo presvedčení, že LOKÁLNE LOCKDOWNY mali byť zavádzané v postihnutých okresoch: Orava, Kysuce, Považie, Ponitrie, Trnavsko, okresy na severe alebo na východe Slovenska. Súčasťou lockdownov by bolo aj zatvorenie škôl, niekde okrem nízkych ročníkov pre deti rodičov z I. línie. A rovnako ak bol zavedený CELOSLOVENSKÝ LOCKDOWN, tak bohužiaľ pre dosiahnutie cieľa „zníženie miery šírenia vírusu“ musia byť obmedzené a zatvorené aj školy.“ Píšu Dáta.

Dáta bez pátosu jednoznačne varujú: „Sme od zavedenia LOCKDOWNU (efektívne od pondelka 4. januára) presvedčení, že DNES a ZAJTRA nie sme na CELOM Slovensku v takej situácii, že by mohli byť okrem už otvorených Materských škôl pre deti rodičov z I. línie (a s prižmúreným okom aj pre „iných“) otvorené aj iné školy.“

Nie sú však proti otváraniu škôl.  Sú za taký model, ktorý by umožnil „v niektorých okresoch, oblastiach, obciach pre určité ročníky (do 10, neskôr do 12 rokov) školy otvoriť a určite ich otvoriť pre tie skupiny žiakov, ktoré doma výuku nemajú vôbec, trpia, majú horšie podmienky, prospech, nemajú oboch rodičov, a podobne.“

Slovenskí matematici naložili vláde. „Neschopnosť práce s dátami, žiadna analýza a zlé závery

Ešte pripomínajú: „A myslíme si, že by pomohla jedna vec: Očkovanie. Ak zaočkujete včas 1 učiteľa, postará sa o 6-12 detí a dokonca odbremení 6-12 rodičov. Tak nám funguje matematika. A tých odhadom 25 000 vakcín (čo je 3-dňová kvóta) by sme mali nájsť, uprednostniť a 25 tisíc pedagógov sa nám postará o 150 000 najviac postihnutých detí. Po anglicky sa to povie LEVERAGE.“

Nuž a napokon návrh odborníkov z Dát bez pátosu v súvislosti s prázdninami znie: „Za 10 / 17 / 24 dní začínajú v jednotlivých krajoch prázdniny. Vieme si predstaviť, že by ich posunutie na JEDNOTNÝ TERMÍN budúci týždeň pomohlo tak unaveným učiteľov, ako aj unaveným žiakom. Získali by sme týždeň oddychu. Ubehol by 5. a 6. týždeň lockdownu a určite budeme hlavne regionálne v „iných číslach“. Na základe verifikácie by sme zistili ako sme na tom s UK B117, lebo pocity a malilinká „vzorka“ pár desiatok AntiG pozitívnych testov z Bratislavy nie sú dobrými dátovými sadami pre rozhodnutia o 750 000 žiakoch.“

Analytik Kollár o boji s covidom: „Krajčí trepe hovadiny, ale konečne sa zmenilo nastavenie“

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info