fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Úrad vlády ide ministrovi dopravy riešiť železnice novým úradom

Ilustračný obrázok / TASR

Vytváranie nového prípadného odborného útvaru na kontrolu železníc pod riadením samotného predsedu vlády by napovedalo tomu, že Matovič ide kontrolovať ministra dopravy.

Pri týchto úvahách sa treba vrátiť na začiatok, do obdobia kreovania vlády po parlamentných voľbách. Vtedy si na kreslo ministra dopravy brúsil zuby Ján Marosz, dopravný expert OĽaNO. Ministerstvo však v rámci obsadzovania postov koaličnými partnermi pripadlo Kollárovmu hnutiu SME – Rodina. Novovymenovaný štátny tajomník na ministerstve dopravy tak za bližšie nešpecifikovaných okolností po pár dňoch vo funkcii odišiel z úradu. Jeho ministerským šéfom bol Andrej Doležaj a práve ten na vládu doručil návrh na Maroszovo odvolanie.

Túto udalosť môžeme premostiť zopár mesiacmi a dať ju do súvislosti s nasledujúcimi dvoma faktami. Všimol si ich portál aktuality.sk.

Rezort dopravy nezverejňuje počet záujemcov o prevádzku vlakov na trati Žilina – Rajec

Z ministerstva, ktoré riadi Eduard Heger, odchádza tiež v relatívne krátkom čase jeho generálny tajomník Jiří Kubáček. Nie je však až tak zaujímavé, že odchádza, ako skôr to, kam smeruje. Priamo na Úrad vlády. S najväčšou pravdepodobnosťou do poradcovského zboru predsedu vlády.

A tu sa nám minulosť Jána Marosza spojila s prítomnosťou. Bývalý štátny tajomník na doprave, inak špecialista práve na železnice, na Úrade vlády ako poradca premiéra už pôsobí. A to od svojho „odídenia“ z ministerstva dopravy. Ak spojíme profesionálne znalosti Kubáčka a Marosza, nevyhnutne z toho vychádza, že môžu spolu tvoriť samostatný útvar. A z pozície Úradu vlády dokonca aj nadriadený ministerstvu. Hoci napríklad aj ministerstvu dopravy.

Citovaný článok z portálu aktuality.sk naznačuje, že “dobre informované zdroje hovoria, že mená (Marosz a Kubáček n- pozn. red HD) sa spomínajú v súvislosti s myšlienkou vzniku funkcie vládneho splnomocnenca pre železnice. Zrejme “iba náhodou” sa páni Marosz a Kubáček odborne stretávajú práve pri téme železníc. Kubáček dokonca v rokoch 2010-2016 pracoval ako generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh v rezorte dopravy.

Rezortu dopravy sa nepáčia predstavy RegioJet o prevádzke vlakov medzi Bratislavou a Komárnom

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info