fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Tri roky meškajúca križovatka Triblavina má byť hotová najnovšie koncom tohto roka

Ilustračné foto - TASR

Tri roky meškajúca stavba mimoúrovňovej križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec by mala byť dokončená najnovšie koncom tohto roka.

Pre agentúru SITA to v rozhovore potvrdil štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) Jaroslav Kmeť. Ak Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) odovzdá križovatku do užívania v závere aktuálneho roka, bude to tri a pol roka po pôvodnej lehote ukončenia stavebných prác.

Zmluvná cena za výstavbu križovatky Triblavina vzrástla po viacerých dodatkoch a pokynoch na zmenu približne o polovicu – z pôvodných 19,75 mil. eur aktuálne na 29,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). „Križovatka prispeje k lepšej dopravnej obsluhe zázemia Bratislavy a odľahčí ostatné komunikácie, preto jej dokončenie považujeme za jednu z priorít,“ povedal Kmeť k stavbe križovatky Triblavina.

Zároveň pokračuje príprava na rozšírenie, respektíve zvýšenie kapacity diaľnice D1 na trase Bratislava – Trnava v dĺžke 34 kilometrov. „Ukončenie prestavby posledného úseku medzi Bratislavou a Trnavou je plánované na rok 2030. Je mimoriadne komplikované realizovať prestavbu týchto úsekov pri súčasnom zachovaní prevádzky na takto intenzívne využívanom úseku,“ dodal rezortný štátny tajomník Jaroslav Kmeť.

Zvyšok šéfov okresných úradov by malo vyberať ministerstvo vnútra, tvrdí Šípoš

Križovatka Triblavina je vo výstavbe od apríla 2015, pôvodne mala byť hotová v lete 2017 a následne v novembri 2019. Zhotoviteľom stavby križovatky Triblavina, financovanej zo štátneho rozpočtu, je spoločnosť Porr, s. r. o. Vplyv na trvanie stavby mali zmeny projektu, ako aj protesty aktivistov.

Okružnými križovatkami stavby sa podľa NDS pripoja na diaľnicu okolité obce, čo má výrazne odľahčiť dopravu na frekventovaných cestách. V rámci stavby križovatky rekonštruujú aj priľahlý úsek D1 v dĺžke 1,6 kilometra, pričom bude rozšírený na osem jazdných pruhov, po štyri v každom smere. Križovatka v smere do Trnavy bude napájať Bernolákovo, Veľký Biel a Senec a na druhej strane Čiernu vodu, Slovenský Grob a Pezinok.

Medzi križovatkou D1 Bratislava, Vajnory a Sencom (vyše 14 kilometrov) má byť diaľnica rozšírená na štyri jazdné pruhy v každom smere a medzi križovatkou Blatné a Trnavou (takmer 20 kilometrov) na tri jazdné pruhy. Úseky Bratislava – Triblavina (3,5 kilometra) a Triblavina – Senec (10,6 kilometra) sú podľa NDS v procese prípravy podkladov pre stavebné konanie. Rozšírenie týchto úsekov plánovala NDS v rokoch 2021 a 2023. Úsek Blatné – Trnava je v procese prípravy dokumentácie pre stavebné konanie. Prestavbu križovatky Blatné ukončili v závere roka 2017.

Zvyšok šéfov okresných úradov by malo vyberať ministerstvo vnútra, tvrdí Šípoš

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info