BULVÁR ZAHRANIČIE

Štyri masívne asteroidy tento týždeň preletia okolo Zeme

Ilustračné foto: pixabay.com

Ako NASA uvádza, tento týždeň k Zemi mieri ďalších päť asteroidov, z ktorých štyri majú priemer nad 50 metrov, medzitým vedci z Brazílie odhalili v našej slnečnej sústave okolo 19 vesmírnych hornín medzihviezdneho pôvodu, informuje portál RT.

Vedci z Ústavu geovied a exaktných vied Štátnej univerzity v Sao Paule toho identifikovali 19 asteroidov vytvorených v inej slnečnej sústave v galaxii.

Týchto 19 „mimozemských“ asteroidov sa nachádza medzi obežnými dráhami Jupitera a Neptúna a podľa jednej z hlavných autorov štúdie, Márie Heleny Moraisovej, boli objavené vďaka svojej neobvyklej ceste okolo našej slnečnej sústavy.

Ako príklad, Moraisová a jej tím vyzdvihli asteroid 514107 Ka’epaoka’awela, čo znamená v havajskom jazyku „zlomyseľný, protiľahlý spoločník Jupitera“.

Vedci objavili obrovské podzemné chrámy z doby železnej spojené s dávnymi kráľmi Írska

Dráha kozmickej skaly zodpovedá dráhe Jupitera, ale otáča sa okolo Slnka opačným smerom. Vedci potom použili počítačovú simuláciu, ktorá hovorí, že „funguje ako stroj času“ a sleduje jej trajektóriu dozadu o 4,5 miliárd rokov ďaleko za hranicami našej slnečnej sústavy.

„Keď sme ho identifikovali ako objekt, ktorý vychádza z vonkajšej časti slnečnej sústavy, nevedeli sme, či ide o ojedinelý prípad alebo časť obrovskej skupiny imigrantských asteroidov,“ uviedla Moraisová. „V tejto najnovšej štúdii sme rozpoznali 19 asteroidov medzihviezdneho pôvodu.“

Nová teória o pôvode vody na Zemi poukazuje na organickú hmotu

Medzitým, bližšie k domovu, tento týždeň okolo nás preletí najmenej päť ďalších asteroidov, s priemerom od úbohých 15 metrov až po neuveriteľných 120 metrov – zhruba dvojnásobok výšky Šikmej veže v Pise.

Našťastie nás všetky preletia v bezpečnej vzdialenosti od 3,3 milióna do 7,1 milióna kilometrov.

NASA