BULVÁR ZAHRANIČIE

Astronómovia spozorovali vo vesmíre štyri záhadné kruhové objekty (FOTO)

Ilustračné foto / Pixabay

Astronómovia v Austrálii objavili štyri záhadné kruhové objekty, z ktorých každý má neobvyklú žiaru, ktorá odmieta súčasné porozumenie a môže predstavovať nový typ javu, ktorý ľudstvo doteraz nevidelo, informuje portál RT.

Jasno-ohraničené, prstencové objekty, nazývané nepárne rádiové kruhy alebo ORC, boli objavené profesorom Rayom Norrisom s použitím ďalekohľadu Australian Square Kilometer Array Pathfinder (ASKAP).

Objekty objavil náhodu, keď pozoroval nočnú oblohu v rámci projektu Evolutionary Map of the Universe (EMU).

Norris et al., arXiv, 2020

„ORC predstavujú nový typ objektu, ktorý sa nachádza v rádioastronomických obrazoch,“ prehlásil Norris v recenzovanom článku.

Profesor predpokladal, že predstavujú „sférickú rázovú vlnu“ z „prechodnej udalosti“ v inej galaxii.

Tri zo štyroch boli spozorované v roku 2019, zatiaľ čo zvyšná bola objavená v údajoch z roku 2013, ktoré zhromaždil Giant Metrewave Radio Telescope v Indii.

„Skrytá epidémia“? Vedci varujú, že u uzdravujúcich sa pacientov objavia mozgové poruchy po Covid-19

Všetky sú „vysoko na oblohe“ vzhľadom na galaktickú rovinu Mliečnej dráhy a majú priemer zhruba jednu oblúkovú minútu. Na porovnanie, ako bolo pozorované zo Zeme, Slnko aj Mesiac majú uhlové priemery asi 30 oblúkových minút, avšak vzhľadom na to, že ešte nevieme, ako ďaleko sú tieto ORC, nemôžeme dať arcminútovú referenciu do správnej perspektívy.

Všetky štyri sú úplne neviditeľné v rôntgenových, optických alebo infračervených vlnových pozorovaniach, ktoré by mohli pomôcť zúžiť ich pôvod a zloženie.

Vodič SÚV vrazil do demonštrantov Black Lives Matter v New Yorku (VIDEO)