Google zmenil svoj algoritmus vyhľadávania. Chce originálne správy
15 | 09 | 2019 I Imrich Kovačič
Algoritmus vyhľadávania spoločnosti Google,  dokáže objaviť a posúdiť každú minútu desiatky tisíc nových odkazov na web stránky. Ide o obrovskú masu informácií, ktorú objavujú, posudzujú, triedia a usporadúvajú algoritmy na úrovni takmer umelej inteligencie (AI). Tieto algoritmy však momentálne Google mení, aby zvýhodnil originálny obsah.

Google má však aj možnosť, aby si užívateľ volil určité preferencie sám tak, ako mu isch spoločnosť pri vyhľadávaní dovoľuje. Napríklad si môže voliť časovú os výsledkov, jazyk výsledkov, prípadne aj ich lokáciu. Sú to však elementárne nastavenia, ktoré skôr definujú určitý územný alebo časový rámec. Samotný obsah a jeho zdroje, ako ich Google radí a čo ponúka do výsledkov, už záleží výlučne na tom, ako pracuje a ako je nastavený jeho vyhľadávací algoritmus.

Google Nest Hub vás neustále sleduje a to priamo u Vás doma
Monitorovací systém spoločnosti Nest Hub od spoločnosti Google neustále hľadá tvár svojho majiteľa a technicky ho nemožno vypnúť. Táto funkcionalita zariadení vyvoláva obavy o ochranu osobnosti a otázky týkajúce sa zneužitia týchto údajov... Čítať ďalej
12 | 09 | 2019 | Imrich Kovačič


Je tu patrný boj vyhľadávača voči správam, ktoré sú vymyslené, neoverené, neuvádzajú zdroje a nemajú referenciu. Google zároveň hovorí, že mu je jedno, či je originálny obsah kritický alebo má iný tón znenia. Podpora sa bude týkať jednoducho všetkých správ, stačí, aby Google algoritmus daný text vyhodnotil, ako originálny.

Originalita podľa Google je dôležitá najmä preto, aby pôvodný text, od ktorého sa čerpá pri kopírovaní a jeho preberaní, ostal stále v popredí. Akospoločnosť uvádza, stáva sa podľa ich štatistiky často, že pôvodný a originálny článok proste vo vyhľadávaní zanikne, pretože je prebitý neskoršími verziami, ktoré z neho však iba vychádzajú alebo ho reprodukujú.

Google sa priznal k nahrávaniu súkromných rozhovorov svojich zákazníkov
Súkromné informácie zákazníkov sú v ohrození. Firma uznala svoju chybu a vysvetľuje, prečo je nutné odpočúvať súkromné rozhovory. Čítať ďalej
04 | 09 | 2019 | Tomáš Kubec


A tu aj Google priznáva, že sa snaží preferovať najnovšie články, čím sám ničí originálny zdroj, ktorý sa proste nedostane medzi relevantné výsledky a zanikne na desiatkovom mieste vo vyhľadávaní. A to bez toho, aby by bolo jasne odlíšené, že ide o originálny zdroj.

Ako to však reálne funguje, tuší skutočne iba samotný Google. Nie vždy totiž samotný algoritmus dokáže odhaliť, kto je vlastne tvorcom pôvodného a teda originálneho obsahu a tak bude musieť aj Google pridávať kritéria, ktoré to budú vedieť lepšie identifikovať.

Až praktické nasadenie ukáže, ako sa im to podarilo.