HLAVNÝ DENNÍK
tasr
SLOVENSKO ZAUJÍMAVOSTI

Železnice chcú modernizovať trať pri Prievidzi, pravdaže cez eurofondy. Stihnú to ale do roku 2023?

Železnice chcú začať pracovať na zmodernizovaní trate Prievidza-Jelšovce. Jazda vlakom do Nitry alebo Bratislavy by teda mohla byť kratšia až o 15 minút. Otázne je, či by mohlo vzniknúť priame vlakové spojenie medzi Prievidzou a Trenčínom.

Jazda vlakom z Hornej Nitry na Bratislavu a Nitru by sa mohla skrátiť až o desať minút. Tieto čísla vychádzajú z rokovania správcu železničnej infraštruktúry ŽSR a Trenčianskeho samosprávneho kraja. Na spomínanom rokovaní železnice upovedomili vedenie kraja o tom, že sa chystajú vlakovú trať modernizovať, a to konkrétne na trase z Prievidze do Jelšoviec.

„Jelšovce sú uzlová stanica, kde sa delí doprava smerom na Nitru a na Bratislavu. Vďaka tejto investícii sa zrýchli spojenie na trati Prievidza-Bratislava aj Prievidza-Nitra,“ poznamenal riaditeľ odboru stratégie ŽSR Rastislav Farkaš.

Komentár Jany Teleki: Mafiánske spôsoby Andreja Kisku

Vodiči osobných áut by sa tiež mali dočkať menej čakania. „Zatváranie rámp bude automatizované. Nebude také, ako je dnes,“ upresnil situáciu Juraj Tkáč, generálny riaditeľ ŽSR.

Tento plán znamená, že štát bude musieť do železníc investovať do železníc aspoň päťdesiat miliónov eur, ktoré chce získať cez eurofondy do roku 2023.

„Tento región potrebuje modernizačné aktivity nielen na koridorových tratiach, ale aj na regionálnych tratiach. Deklarovali sme jasný záujem nájsť riešenia, ktoré pomôžu občanom tohto regiónu zvyšovať mobilitu a presúvať časť dopravy z ciest na železnicu,“ objasnil Tkáč. Predpokladá sa, že modernizácia železničných tratí pomôže regiónu najmä pri jeho transformácii, na ktorej sa pracuje.

MIMORIADNA SPRÁVA: Čína sa vyhráža americkým spoločnostiam sankciami, dôvodom je predaj zbraní na Taiwan

Okrem trate smerom na Bratislavu rokovali kompetentní aj o železničnom spoji medzi Prievidzou a Trenčínom. Momentálne žiadny priamy spoj týchto dvoch miest neexistuje, preto sú cestujúci vždy nútení prestupovať v Chynoranoch. Župan niekoľkokrát zdôraznil, že zlepšovanie podmienok na tejto trati bude závisieť od záujmu ľudí.

„Keďže záujem zo strany verejnosti nie je veľký, je dôležité, ako bude ministerstvo dopravy rokovať s jednotlivými dopravcami. Či budú mať záujem rozšíriť tieto vlakové spojenia alebo nie. Podstatný je aj záujem verejnosti o cestovanie na tejto trati,“ dodal Baška.

„Bude záležať aj na tom, ako k tomu bude pristupovať ministerstvo dopravy v rámci Akčného plánu hornej Nitry,“ prezradil na záver.

Exekútori to nemajú vždy ľahké. Jedného chcel muž v Česku hodiť priamo do jamy!

SÚVISIACE

Načítava sa...

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info