Nad Bugatti Divo so stovkami kosoštvorcov si trhali vlasy. Výsledok je ohromujúci
06 | 03 | 2021 I Timotej Dudka

Niekoľko nevydarených pokusov takmer dohnalo automobilku Bugatti k tomu, aby po extrémne náročných požiadavkách zákazníka vyhlásila, že ich nedokáže splniť. Vývojári však vytrvali a prevedenie jedného z len 40 vyrobených Bugatti Divo je dychberúce, píšu Novinky.cz.




V medzivojnových rokoch, keď táto značka zažívala najväčšiu slávu, boli zákazkovo stavané karosérie relatívne bežné, a aj u novodobých modelov Veyron a Chiron sú možnosti individualizácie presne tak široké, ako je hlboké zákazníkove vrecko.


 


Neprekonateľný valentínsky darček


Napriek tomu niektoré vozy zaujmú, ba ohromia. Jedným z nich môže byť nedávny neprekonateľný valentínsky darček - Chiron "Alice" v špeciálnej farbe. A rozhodne ním bude aj Divo "Ladybug", teda "Lienka sedembodková". Avšak tých bodiek, či snáď skôr kosoštvorcov, na ňom rozhodne nie je len sedem.





 
Špeciálny vzor - kosoštvorce

Práce na voze začali chvíľu po predstavení modelu Divo na prehliadke v Pebble Beach v Kalifornii v roku 2018. Už vtedy prišiel zákazník za automobilkou s požiadavkou na skutočne špeciálny vzor - kosoštvorce v kontraste špeciálnej červenej farby a grafitovej čiernej, navyše usporiadané tak, aby podľa liniek autá menili svoju veľkosť.


Bugatti uviedlo na trh detský elektromobil, ide o zmenšenú verziu legendárneho Type 35
Nové Bugatti Baby II je zmenšená verzia legendárneho Bugatti Type 35. K pohonu zadných kolies používa elektromotor, informuje portál expres. Type 35 je ikonický model automobilky Bugatti, je to jej najúspešnejšie pretekárske auto, ktoré vo svojej... Čítať ďalej
09 | 01 | 2021 | Timotej Dudka




Vývojárom značky zabrala práca na neobyčajnom vývoji dizajnu rok a pol. Okrem virtuálneho modelovania k tomu bolo treba aj skúšobné vozidlo, na ktorom videli dizajn v reálnom svete. Kosoštvorcov je celkom cez 1600 a vývoj vraj bola nočná mora.




"Kvôli náture projektu, kedy sa snažíme aplikovať dvojrozmernú grafiku na trojrozmerný objekt, a po sérii neúspešných pokusov sme to chceli vzdať a prehlásiť, že to nedokážeme. Lenže sme presvedčení, že by sme sa nikdy nemali vzdávať, a že najväčšou motiváciou by malo byť urobiť pre zákazníka nemožné skutočnosťou," rozpráva Jorg Grumer, šéf divízie farieb a prevedení u Bugatti.






Po poslednej skúške, ktorá prebehla na ďalšom testovacom aute, konečne firma aplikovala vzor na auto zákazníka. Vzor starostlivo nalepili na voz, nastriekali niekoľkovrstvovou čiernou farbou, následne zložili kosoštvorce z maskovacej pásky a niekoľko dní starostlivo kontrolovali každý detail, či niekde nie je nejaká chyba.








Nasledovalo brúsenie a leštenie laku, opätovná kontrola a oprava detailov, a konečne finálne leštenie. "Sme hrdí na to, že sme splnili vkus a očakávania zákazníka," komentuje Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti. "Keď mi ho doviezli, absolútne mi spadla brada. Spolupráca s tímom Bugatti bola úžasná skúsenosť, nie len po stránke odhodlanosti k perfektnej práci... Nielen že je toto auto majstrovské umelecké dielo, ale je aj doterajšou špičkou mojej zbierky a najzložitejšie a najprepracovanejšie auto, ktoré som kedy vlastnil," cituje Bugatti zákazníka, samozrejme nemenovaného.






Nie je ani známe, koľko peňazí za prácu zaplatil. Základná cena modelu Divo je 5 miliónov eur bez daní a nečudovali by sme sa, keby takto náročná personalizácia cenu zdvojnásobila.

Bugatti 57S bolo 50 rokov ukryté, teraz je na predaj
Približne za jeden mesiac vstúpi do aukcie jedno z najvzácnejších predvojnových áut na svete. Ku kúpe bude mimoriadne Bugatti Type 57S z roku 1937. Vozidlo bolo ukryté 50 rokov, informuje portál Novinky.cz. Čítať ďalej
21 | 01 | 2021 | Timotej Dudka