ZAHRANIČIE

Vedci objavili vo vyšších vrstvách atmosféry Marsu vodnú paru

Mars // zdroj: pixabay.com

Vedci pomocou rusko-európskej sondy ExoMars Trace Gas Orbiter zistili, že sa vo vyšších vrstvách atmosféry Marsu nachádza vodná para, čo naznačuje, že na červenej planéte sa kedysi nachádzala aj voda, informuje portál RT.

Nový výskum dvoch vedcov na britskej Open University, ktorý bol publikovaný v časopise Science Advances, naznačuje prítomnosť vodíka unikajúceho z atmosféry planéty.

Dvojica analyzovala svetlo prechádzajúce atmosférou pomocou prístroja s názvom Nadir and Occultation for Mars Discovery na palube sondy ExoMars Trace Gas Orbiter.

Voda je kľúčovou ingredienciou života, takže sledovanie jej pôvodu a históriu jej zmiznutia z červenej planéty bude mať zásadný význam pre akékoľvek kolonizačné plány a zároveň môže poskytnúť informácie o osude našej planéty.

„Meranie vodných izotopov je rozhodujúcim prvkom porozumenia toho, ako Mars ako planéta v priebehu času stratila vodu, a teda ako sa zmenila obývateľnosť planéty v priebehu jej histórie,“ hovorí Manish Patel, odborný asistent planetárnych vied na Open University.

U desiatok ľudí sa po podaní vakcíny proti Covid-19 vyvinulo zriedkavé ochorenie krvi