Značka Hennessey sa počas tridsaťročnej existencie vyprofilovala ako pomerne schopný úpravca, no v poslednom čase sa púšťa aj do stavby vlastných áut.
Ako sa k takýmto hodnotám chce výrobca dostať? Najdôležitejší je motor. U Hennessey si postavili šesťlitrový osemvalec s dvoma turbodúchadlami pomenovaný Fury, má výkon 1817 koní v 8000 min -1 a krútiaci moment 1617 Nm v 5000 min -1. Celková hmotnosť motora je len 280 kg, takže vzhľadom na jeho hmotnosti sa ide o jeden z najvýkonnejších pohonov na svete. Silu prenáša na zadné kolesá cez sedemstupňovú sekvenčnú prevodovku.
This is it folks……everyone’s number 1, @KenLingenfelter we need one. Just 24 to be built. The heart of the car is the Hennessey-built 6.6-litre twin-turbocharged V8 engine named 'Fury', which delivers 1,817HP at 8,000rpm and packs 1,193lb-ft) of torque. Hennessey Venom F5 pic.twitter.com/erJNPR1sbg
— Dr. Crown (@Bellagiotime) December 16, 2020
Výkon by však nebol na nič bez dobre premyslenej aerodynamiky. Karbónová karoséria bola optimalizovaná vo veternom tuneli a je pripevnená ku karbónovému monokoku, ktorý váži iba 86 kg. Celková pohotovostná hmotnosť vozidla je len 1 385 kg vrátane komfortnej výbavy, ako napríklad infotainment a klimatizácia.
S ovládateľnosťou vozidla na bežnej ceste majú pomáhať rôzne jazdné režimy (Šport, Wet, Drag, Track a F5) a tiež kontrola trakcie, dokonca aj systém kontroly stability. Elektronika tiež vie obmedziť výkon motora s ohľadom na dostupnú trakciu. Tú budú mať na starosti pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, vzadu s rozmerom 345/30 ZR 20, vpredu 265/35 ZR 19. Keďže bude asi občas potrebné auto aj zastaviť, túto úlohu budú mať na starosti keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 390 mm vpredu i vzadu.
Hoci má výrobca určité očakávania aj na dynamiku vozidla (0-100 km/h za 2,6 sekundy, 0-200 km/h za 4,7 sekundy, 0-300 km/h za 8,4 sekundy a 0-400 km/h za 15,5 sekundy), cieľ je prekročiť magickú hranicu 500 km/h. Vraj by malo byť možné vozidlo rozbehnúť až na 512 km/h. Už je to dohodnuté s výskumným strediskom NASA – jej 5,2 km dlhá pristávacia dráha pre raketoplány na Floride sa stane miestom pokusu o prekonanie a stanovenie rýchlostného rekordu. Konať sa má ešte tento rok a ak nebude dráha NASA stačiť, v zálohe je aj zatiaľ bližšie nešpecifikovaný rovný úsek verejnej cesty.
Hennessey Venom F5 mieri do výroby s cenou stanovenou na 2,1 milióna dolárov bez daní a ďalších poplatkov. Vyrobených však bude iba 24 kusov.