fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Kauza plagiátorstva: Exministerka Kalavská plagiátorstvo odmieta, bráni sa aj RTVS

Tasr

Verejnoprávna RTVS neodvysielala reportáž o podozrení z plagiátorstva dizertačnej práce exministerky zdravotníctva Andrey Kalavskej. Aké sú reakcie televízie a Kalavskej?

RTVS mala odvysielať v relácii Reportéri, reportáž Lýdie Kokavcovej o podozrení z plagiátorstva pri dizertačných prácach exministerky zdravotníctva Andrey Kalavskej. Redaktorka zistila, že časť práce exministerky Kalavskej sa zhoduje s prácou jej školiteľa a zároveň prorektora Juraja Bencu. Malo sa jednať o 12 strán, ktoré boli v oboch prácach totožné, aj s chybami. Relácia však podľa portálu hlavnespravy.sk dostala stopku.

Kalavská sa bráni

Podľa niektorých medializovaných informácií mala RTVS zrušiť investigatívnu reláciu po tom, čo sa jej riaditeľ Jaroslav Rezník mal dozvedieť o výhradách Andrey Kalavskej. Tá v reakcii pre portál pluska.sk reagovala na tieto obvinenia a uviedla, že je to nezmysel. „Juraja Bencu poznám, ale počas písania práce v Kambodži som sa s ním nestretla, ani ho nevidela. Podľa zverejnených informácií obhajoval svoju prácu v dobe, keď som bola v zahraničí,“ uviedla.

Exministerka trvá na tom, že na svojej práci pracovala dva roky v Kambodži, kde nebol internet a školiteľkou bola Andrea Shahun. „Ak sa niečo zhoduje, tak sú to tabuľky Svetovej zdravotníckej organizácie,“ dodala Andrea Kalavská.

Ďalší politik s podozrením na plagiátorstvo. Tentoraz v tom má „lietať“ exministerka Kalavská

Dôrazné upozornenie

Práca vznikla na Vysokej škole zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave, ktorú zakladal infektológ a bývalý člen premiérovho krízového štábu Vladimír Krčméry. A to mal byť ďalší problém. Reportáž sa totiž mala venovať aj údajnému kupčeniu s vysokoškolskými titulmi. Na medializované informácie reagovala aj RTVS, ktorá v stanovisku odmietla, že by za pozastavením reportáže bol telefonát riaditeľa Sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS s hovorkyňou UNB Evou Kliskou. „Vedenie spravodajstva a publicistiky upozornilo redakciu Reportérov už v lete, pred výrobou a spracovaním reportáže, na to, že musí byť konzultovaná s právnym odborom RTVS. Tímlíderka Reportérov bola dôrazne upozornená na skutočnosť, že reportáž nesmie byť tendenčná a nesmie byť v rozpore s právnymi predpismi Slovenskej republiky,“ píše sa v stanovisku.

Nemali inú možnosť

RTVS ďalej uvádza, že redaktorka v reportáži bez dôkazov a len na základe nepodložených podozrení spochybňuje vysokoškolské tituly renomovaných odborníkov. Sama pritom v reportáži nehovorí, že odborníci sa dopustili plagiátu alebo inej nekalej činnosti. Ich mená s týmito termínmi spája len na základe podozrení, ale formuláciou textu a spájaním ich mien so slovom plagiát by mohla u divákov vyvolať mylný dojem, že ide o potvrdenú skutočnosť. Televízia vraj, podľa portálu hlavnespravy.sk, nemala inú možnosť, ako nezaradiť predmetnú reportáž do vysielania a zabrániť tak možným reputačným a finančným stratám.

Diplomovú prácu je možné kúpiť si aj na kľúč, legislatíva problém nerieši

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info