fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
EKONOMIKA ZAHRANIČIE

Elon Musk tvrdí, že lacnejšie a výkonnejšie batérie pre elektrické vozidlá prídu o 3 roky

Na archívnej snímke z 14. marca 2019 šéf spoločnosti Tesla Elon Musk / TASR (AP)

Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla uznal, že dizajn a výrobný proces nových článkov, ktoré budú podľa neho o polovicu lacnejšie, nie je dokončený

Na utorňajšom „Dni batérií“ spoločnosti Tesla, Elon Musk opísal novú generáciu batérií pre elektrické vozidlá, ktorá bude výkonnejšia, dlhšie vydrží a bude o polovicu lacnejšia ako súčasné batérie spoločnosti, píše theguardian.com. Nové väčšie valcovité články spoločnosti Tesla poskytnú päťkrát viac energie, šesťkrát viac sily a o 16% väčší dojazd, uviedol Musk a dodal, že do plnej výroby zostávajú zhruba tri roky. „Nemáme dostupné auto.“ To je niečo, čo budeme mať v budúcnosti. Musíme však znížiť náklady na batérie,“ uviedol Musk.

Aby znížili náklady, Musk uviedol, že Tesla plánuje recyklovať batériové články vo svojej nevadskej „gigafactory“ a zároveň chce znížiť množstvo kobaltu – jeden z najdrahších materiálov na výrobu batérie – na prakticky nulovú hodnotu. Plánuje tiež výrobu vlastných batériových článkov v niekoľkých vysoko automatizovaných továrňach po celom svete. Automobilka plánuje vyrábať nové články vysoko automatizovaným procesom montáže s nepretržitým pohybom, uviedol Drew Baglino, senior viceprezident pre pohonné ústrojenstvo a energetické inžinierstvo spoločnosti Tesla.

Facebook tvrdí, že zvažuje „odísť“ z Európy, kvôli zákazu zdieľania údajov s USA

Na svojom vystúpení, počas ktorého Musk načrtol plány na zníženie nákladov, generálny riaditeľ uznal, že spoločnosť Tesla nemá nový dizajn batérií a výrobný proces úplne dokončený. Akcie automobilky sa jemne prepadli, pretože Musk predpovedal, že zmena môže trvať až tri roky. Spoločnosť Tesla často nezvláda dosiahnuť svoje stanovené výrobné ciele.

Automobilka očakáva, že bude nakoniec schopná vyrobiť až 20 miliónov elektrických vozidiel ročne. Tento rok očakáva celý automobilový priemysel dodanie 80 miliónov automobilov po celom svete.

Pri otvorení podujatia, ktoré prilákalo viac ako 270 000 online divákov, Musk kráčal po pódiu, keď okolo 240 akcionárov ( každý z nich sedel v Tesle Model 3 na parkovisku spoločnosti ) zatrúbilo na Muska, čím vyjadrovali svoj súhlas a podporu.

Technologický bod zlomu (Dani Rodrik)

Automobilky prechádzajú z konských síl na kilowatty, aby vyhoveli prísnejším environmentálnym predpisom. Investori hľadajú dôkazy o tom, že Tesla zvládne zvýšiť svoj náskok v elektrifikačnej technológii pred už etablovanými automobilkami, ktoré generujú väčšinu svojich tržieb a ziskov z vozidiel so spaľovacím motorom. Aj keď priemerné ceny elektrických vozidiel v posledných rokoch poklesli vďaka zmenám v zložení batérií, sú stále nákladnejšie ako bežné automobily, pričom odhadovaná kapacita batérie predstavuje štvrtinu až tretinu nákladov na elektrické vozidlo.

Niektorí vedci odhadujú, že cenová parita alebo bod, v ktorom sa elektrické vozidlá rovnajú hodnote automobilov so spaľovacím motorom, je dosiahnuteľná, keď súprava batérií bude stáť 100 dolárov za kilowatthodinu (kWh). Podľa poradenskej spoločnosti pre elektromobily Cairn Energy Research Advisors, batéria spoločnosti Tesla stála v roku 2019, 156 dolárov za kWh, čo znamená, že cena 90-kWh balíka stojí 14 000 dolárov. Spoločnosť Tesla okrem nového závodu vo Fremonte tiež buduje vlastné výrobné zariadenie na batérie vo svojej novej továrni v Nemecku.

Hackeri zverejnili údaje o 1 000 bieloruských policajtoch

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info