Facebook uvažuje o zákaze politickej reklamy pred voľbami v USA
11 | 07 | 2020 I Imrich Kovačič / TASR

Spoločnosť Facebook zvažuje, že zakáže akúkoľvek politickú reklamu na svojej sociálnej sieti v dňoch pred prezidentskými voľbami v USA, ktoré sa uskutočnia 3. novembra. Informovala o tom v piatok agentúra Bloomberg s odvolaním sa na nemenované zdroje oboznámené s plánmi spoločnosti.


O možnom zákaze sa ešte len diskutuje, rozhodnutie zatiaľ nepadlo, píše Bloomberg. Hovorca Facebooku sa pre agentúru Reuters odmietol k správe vyjadriť.

Facebook je pod tlakom za to, že neoveruje správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu. Oproti tomu mikroblogovacia sieť Twitter, jeho hlavný rival, vlani vo svojich príspevkoch všetku politickú reklamu zakázala, všíma si Reuters.

Volebné štáby demokratického uchádzača o prezidentskú kandidatúru Joea Bidena a prezidenta Donalda Trumpa sa k tejto správe bezprostredne nevyjadrili.

V júni členovia Bidenovho volebného štábu napísali otvorený list šéfovi Facebooku Markovi Zuckerbergovi, v ktorom žiadajú, aby spoločnosť pred voľbami overovala správnosť faktov uvedených v politickej reklame.

Nástroj na získavanie údajov z Twitteru informoval políciu o demonštrantoch BLM, aj napriek sľubom, že nebudú špehovať
Analytická firma, ktorá analyzuje údaje od Twitteru na účely presadzovania práva, bola prichytená, ako informuje políciu podrobnými informáciami o pochodoch Black Lives Matter, informuje portál RT. Čítať ďalej
11 | 07 | 2020 | Marek Molnár