fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Za päť mesiacov priniesol turizmus v Bratislave do mestskej kasy takmer dva milióny eur

Slovakia.travel

Mestu Bratislava pribudlo vďaka turizmu do rozpočtu za prvých päť mesiacov tohto roka 1,94 mil. eur. Mesto si drží úroveň vyrubenej dane za ubytovanie približne vo výške päť miliónov eur za rok od januára 2017, kedy boli zrušené úľavy pre ubytovaných s prechodným pobytom v Bratislave. Agentúru SITA o tom informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla. V minulom roku sa v Bratislave ubytovalo 1,29 mil. turistov, z toho približne 30 percent tvorili Slováci a zvyšných 70 percent cudzinci. Dokopy strávili v Bratislave 2,7 milióna nocí.

Daň za ubytovanie v meste Bratislava je vo výške 1,70 eura na osobu za noc od roku 2017. Mesto neuvažuje o celoplošnom zvýšení tejto dane na území Bratislavy a pre všetkých turistov. „Momentálne je daň za ubytovanie regresívnou daňou“, povedal Bubla. To podľa neho znamená, že hosť v lacnom zariadení platí väčšie percento z celkovej ceny ako hosť v drahom hoteli. Napríklad ak turista platí za ubytovanie celkovo 30 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí viac ako 5 percent. Ak sa však návštevník ubytuje v drahšom zariadení, kde zaplatí napríklad 120 eur za noc, daň za ubytovanie z toho tvorí len 1,4 percenta. „Cieľom mesta je priniesť mieru spravodlivosti do sadzieb a rozčleniť sadzby v meste geograficky, resp. podľa typov zariadení,“ uviedol Peter Bubla. Dodal, že o presnom spôsobe zmeny tejto dane ešte diskutujú.

BRATISLAVA: Pre verejné zhromaždenia budú v sobotu dopravné obmedzenia

Mesto v oblasti turizmu spolupracuje s verejnou organizáciou Bratislava Tourist Board, ktorá umožňuje aktérom v oblasti turizmu stretávať sa a diskutovať o problémoch a možnostiach propagácie mesta. Medzi týmito aktérmi sú aj zástupcovia ubytovacích zariadení. „Snahou tejto organizácie je aktívne komunikovať a propagovať Bratislavu ako destináciu cestovného ruchu ako na Slovensku, tak aj na zahraničných trhoch. Komunikácia prebieha online cez sociálne siete, web visitbratislava.com, aktívnymi marketingovými kampaňmi, newslettrami a spoluprácou s blogermi a redakciami. Ďalšia forma komunikácie prebieha na veľtrhoch cestovného ruchu, pomocou inzercií, účasťou na rôznych konferenciách a pod,“ uviedol Peter Bubla.

Od 1. januára tohto roka sú firmy na Slovensku s viac ako 50 zamestnancami povinné prispievať na rekreáciu svojich zamestnancov takzvanými rekreačnými poukazmi, ktoré sa však týkajú len územia Slovenskej republiky. Prieskum spoločnosti Stem/Mark z februára tohto roka, ktorého sa zúčastnilo 1 239 respondentov naznačil, že rekreačné poukazy môžu mať vplyv na turizmus Slovenska. Na Slovensku strávi dovolenku trvajúcu v priemere štyri až sedem dní 45,4 percenta opýtaných, jeden až tri dni 33,6 percenta ľudí. Hlavné mesto takisto predpokladá, že Bratislava by mohla byť atraktívna aj pre dovolenkárov, ktorí by chceli využiť rekreačné poukazy, ale výrazné zvýšenie počtu domácich návštevníkov neočakávajú.

Bratislava chce premenovať Námestie SNP na Námestie Nežnej revolúcie

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info