Podporte našu redakciu
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457

NBS znížila nutné úspory na polovicu už od nového roku. Mladí môžu získať na 1. byt pôžičku až 90% jeho ceny.

Ivan Štubňa komentuje tvrdenia o americkom financovaní zahraničných biolaboratórií, výskume gain-of-function, Anthony Faucim a úlohe amerických spravodajských služieb.

Po Poľsku sa objavil v Česku. Slovensko je ďalšie v poradí?
Najnovšie články z partnerského portálu somzdediny.sk



Namiesto novej senzácie dostal divák k obedu prevarenú vodu z celého minulého týždňa.


Komentáre
31. 10. 2025

pred 30 min
pred 48 min
pred 1 hod
Fyzické osoby, ktoré nemajú oprávnenie na podnikanie, majú do konca februára 2022 čas na to, aby bez sankcií podali riadne alebo dodatočné daňové priznanie k dani z príjmov z predaja či prevodu vlastníctva nehnuteľností.
V piatok na to upozornila Finančná správa (FS) SR. Týka sa to približne 9000 daňovníkov, ktorí príjem v období kalendárnych rokov 2016 až 2020 nepriznali.
"Finančnej správe sa podarilo priniesť do štátneho rozpočtu 2,5 milióna eur, keď ešte v minulom roku v rámci listovej kampane rozposlala 13.000 daňovníkom upozorňujúce listy, aby podali daňové priznanie k príjmu z predaja nehnuteľností a daň zaplatili. Z toho približne 1,8 milióna eur sa podarilo získať od daňovníkov, ktorí po doručení listu dodatočne podali daňové priznanie," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská. Zvyšných 700.000 eur finančná správa evidovala od tých, ktorí podali daňové priznanie za rok 2020.
Povinnosť podať daňové priznanie a zaplatiť daň z príjmu z predaja nehnuteľností sa netýka tých, ktorí nehnuteľnosť vlastnili viac ako päť rokov a nemali ju zaradenú v obchodnom majetku, zdedili ju po priamom predkovi alebo potomkovi a dohromady ju vlastnili aspoň päť rokov. Rovnako je z povinnosti vyňatý aj ten, ktorý nehnuteľnosť daroval a nedosiahol žiadny príjem z prevodu vlastníctva, či keď bola nehnuteľnosť bola zaradená v obchodnom majetku, ale od jej vyradenia už uplynulo viac ako päť rokov. Ďalšou výnimkou je predaj nehnuteľnosti vydanej podľa reštitučných zákonov alebo zahrnutej do konkurznej podstaty.
Vážení čitatelia, ďakujeme Vám za prečítanie článku.
Ak máte pocit, že si zaslúži, aby si ho pozreli viacerí, poprosíme vás o zdieľanie pomocou tlačidla f – zdieľať. Ďakujeme, že pomáhate šíriť názory, ktoré sa tradičnými médiami k verejnosti nedostávajú.
Do našej ponuky sme zaradili aj rubriku Regióny, pomocou ktorej chceme byť k vám ešte informačne bližšie. Články z tejto rubriky si môžete prečítať kliknutím na Regióny v hlavičke našej webovej stránky www.hlavnydennik.sk, alebo zrolovaním stránky dolu až nad baner blog.
Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý, kto sa zapojí do diskusie.