HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Chystá sa zmena rýchlosti v mestách a dedinách. Aké budú odporúčania?

Ilustračné foto / tasr

Na cestách EÚ ročne príde o život cca 22 700 ľudí a zranených je podľa štatistiky asi 120 tisíc. Cieľom minulého desaťročia bolo, znížiť tieto čísla na polovicu, čo sa nepodarilo. Európsky parlament podľa portálu Pluska preto požiadal Európsku komisiu, aby vypracovala nové pravidlá bezpečnosti na cestách.

V obytnej zóne pomalšie

Medzi odporúčaniami je aj plošné obmedzenie rýchlosti na 30 km/h v obytných zónach a tiež nulová tolerancia alkoholu za volantom. Tiež je tu zmienka o ponechaní možnosti ponechať vyšší limit na hlavných ťahoch pri súčasnom „zabezpečení primeranej ochrany zraniteľných účastníkov cestnej premávky“. Návrhy boli schválené pomerom 615 hlasov ku 24 hlasom.

S. Vorobelová: Pán Sulík gratulujem! Existenčné problémy, chlad a hlad vyženú ľudí do ulíc

Do roku 2050 úplne bez nehôd?

S touto snahou súvisí nový súbor opatrení, ktorý má za cieľ do roku 2050 znížiť nehodovosť na európskych cestách na číslo čo najbližšie k nulovej hodnote. V Paríži sa „tridsiatkou“ podľa Plusky jazdí už od konca augusta. Prax za prvých 15 dní platnosti ukázala, že opatrenie malo len minimálny vplyv na zmeny v doprave. Podľa francúzskej stanice RTL sa „priemerná rýchlosť vozidiel sa údajne v meste znížila o jeden kilometer za hodinu z pôvodných 23,7 km/h na 22,7 km/h. V meste ubudli asi štyri percentá vozidiel oproti priemeru.“ Autori analýzy však nevedia určiť, či to spôsobilo nové opatrenie.

Alkohol a návykové látky za volant nepatria

Svedčí o tom fakt, že stále približne 15 % nehôd majú na svedomí práve alkohol a návykové látky. Toto opatrenie na Slovensku platí už niekoľko rokov.

Jozef Černek: Matica, to nie je len rozkradnutý národný poklad!

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info