HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Doležal na rovinu: Načo hovoriť o smart doprave, keď ešte nemáme ani diaľnicu z Bratislavy do Košíc!

Na snímke zľava minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (Sme rodina) / TASR - Jaroslav Novák

Je smiešne hovoriť o smart doprave, keď na Slovensku nemáme hotovú ani základnú infraštruktúru. Presne takto sa vyjadril minister dopravy a výstavby Andrej Doležal počas diskusie na Tatra Summite v paneli o doprave.

Názory si vymenil s viceprezidentkou Európskej investičnej banky Lilyanou Pavlovou a vedúcim pre vonkajšie vzťahy pre Európu, Stredný východ a Afriku v spoločnosti BMW Group Andreasom Klugerscheidom, píše denník Nový Čas.

Problém je inde

„Je pre mňa veľmi zložité rozprávať o doprave budúcnosti, nabíjacích staniciach, ich infraštruktúre a o elektromobilite, keď minimálne na Slovensku je problém niekde inde,“ povedal Doležal.

Upozornil, že viac než 50 percent slovenskej infraštruktúry je v hroznom stave. „Stále nemáme hotovú diaľnicu medzi našimi dvomi veľkými mestami. Nie je teda smiešne hovoriť o nabíjacích staniciach, modernej infraštruktúre a smart mobilite, keď ešte nemáte hotovú základnú infraštruktúru?“ zamyslel sa minister.

Je zle, no bude ešte horšie! Za čo všetko si ešte Slováci priplatia?

Najprv dokončime začaté

Doležal zdôraznil, že jeho cieľom na čele rezortu dopravy je zamerať sa pri cestnej infraštruktúre na dokončenie toho, čo sa práve stavia, teda spojenie medzi západom a východom.

Zároveň dodal, že podporuje ministra hospodárstva Richarda Sulíka pri všetkých jeho nápadoch o vodíkových vozidlách. „Musíme si však úprimne povedať, že nemáme základnú infraštruktúru,“ poznamenal minister.

Podľa Doležala však tento jeho kritický postoj neznamená, že rezort dopravy nepracuje na tom, aby bola doprava zelenšia. V tomto kontexte vyzdvihol potrebu investícií do železníc.

Chmelár: Tento štát je v prdeli! Vládnu nám totálni nímandi a Slovensko sa rúti do bankrotu!

Bez eurofondov by to nešlo

Na otázku, kde vidí hlavné zdroje financovania infraštruktúry, povedal, že si nevie predstaviť, z čoho by sa na Slovensku financovali obnovy ciest i železníc, keby neexistovali eurofondy.

Klugerscheid poznamenal, že pri elektromobilite existujú tri výzvy – rozsah, infraštruktúra a cena. Infraštruktúra je podľa neho horúcou témou, avšak takisto aj cena, a to najmä pre nových kupujúcich.

Pavlova zase zdôraznila, že cieľom Európy je zvýšiť investície do zelených projektov, čo sa týka aj dopravy.

Matica slovenská má finančné suchoty, ale Gyimesi chce 300 tisíc ročne pre Csemadok!

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info