Právnici českej iniciatívy Zdravé fórum napadli nezákonnú propagáciu očkovania
30 | 06 | 2021 I Peter Sulek
Kampaň českého ministerstva zdravotníctva na očkovanie proti ochoreniu Covid-19 zneužíva strach ľudí z choroby a vykazuje aj ďalšie znaky nekalej reklamy. Uvádza sa v podnete občianskej iniciatívy Zdravé fórum.

Česká občianska platforma za obnovenie normálneho života Zdravé fórum podala podnet na začatie štátneho dozoru nad reklamnou kampaňou ministerstva zdravotníctva. Podnet je adresovaný Štátnemu ústavu na kontrolu liečiv. Právnici organizácie podali aj sťažnosť Rade pre reklamu.
Očkovacia kampaň porušuje zákon

Podľa iniciatívy sa kampaň snaží preniesť zodpovednosť za úmrtia spôsobené chorobou Covid-19 na osoby, ktoré sa očkovať odmietajú. Takto vedená reklamná kampaň porušuje podľa právnikov zákon o regulácii reklamy.

"Štát sa netají tým, že vykonáva masovú kampaň, ktorou propaguje očkovanie proti chorobe Covid-19. Ak niekto propaguje akýkoľvek produkt, napríklad aj zdravotnícky, potom ide o reklamu a platia na ňu rovnaké pravidlá ako na kohokoľvek iného," uvádza JUDr. Tomáš Nielsen, ktorý spolok právne zastupuje.

Weiss: Vláda a odborníci fatálne zlyhali. Teraz chcú strašením donútiť ľudí k očkovaniu
Výsledky riadenia pandémie sú na Slovensku katastrofálne. Vláda straší ľudí, hľadá vinníkov a zbavuje sa zodpovednosti, no mala by radšej vymeniť expertov napojených na farmafirmy, myslí si Peter Weiss. Čítať ďalej
28 | 06 | 2021 | Peter Sulek

Zneužívajú strach z choroby

Vo verejnom priestore sa objavujú billboardy a plagáty, v televízii sa môžete stretnúť so spotmi, ktoré na propagáciu očkovania využívajú rôzne zástupné témy, ako napríklad možnosť navštevovať kultúrne podujatia, možnosť bez obmedzenia cestovať, možnosť navštevovať reštaurácie a krčmy.

Slogan "urobme bodku" (na Slovensku "vakcína je sloboda") dáva falošný pocit, že očkovaním bude problém s koronavírusom vyriešený.

"Reklama ministerstva využíva strach z choroby, uvádza nepravdivé informácie a zatajuje tie negatívne. To sú typické znaky nekalej reklamy. Za najväčšiu ohavnosť však považujem tvrdenie, že očkovať sa môžu neplnoleté deti bez súhlasu rodičov. Takéto tvrdenie už prekračuje všetky hranice nielen zákona, ale aj morálky," dodáva právnik Mgr. Ondřej Svoboda, ďalší člen spolku.
Kampaň zatajuje negatívne účinky vakcíny

Očkovacia kampaň úplne opomína akékoľvek negatívne účinky očkovania. Kampaň tiež tvrdí, že vakcináciou možno dosiahnuť niečo, čo nie je nijako vedecky podložené. Navyše uvádza, že maloleté dieťa, ktorému z dôvodu jeho veku nemožno predať cigarety ani alkohol, je schopné sa samo, bez rodičov rozhodnúť, či je pre neho očkovanie vhodné alebo nie.

Jágr odmietol byť tvárou očkovacej kampane. Očkovať sa nedá, má dostatok protilátok
Hokejová hviezda a žijúca legenda Jaromír Jágr odmietol ponuku stať sa tvárou očkovacej kampane v Česku. Sám sa očkovať nechystá, pretože má dostatok protilátok. Čítať ďalej
11 | 06 | 2021 | Peter Sulek


Ráz očkovacej kampane vlastne ani nepripúšťa inú voľbu, než že sa každý spotrebiteľ vrátane detí rozhodne očkovanie podstúpiť.
Zastrašujúcu kampaň treba zastaviť

Právnici Zdravého fóra tiež poukazujú na to, že v tejto veci mal už dávno z vlastnej iniciatívy konať Štátny ústav na kontrolu liečiv, ten však mlčí a reklamnej kampani sa nečinne prizerá. Preto sa rozhodli sami iniciovať začatie štátneho dozoru.

"Je potrebné túto lživú a zastrašujúce kampaň zastaviť. Občania majú právo na objektívne informácie o tom, čo si nechajú vpraviť do tela. Musia mať právo si na očkovanie utvoriť vlastný slobodný názor. Očkovanie má byť chápané ako prostriedok, ktorým si človek chráni svoje zdravie. Nie ako vstupenka do kina alebo cestovná doložka na dovolenku. ŠÚKL by mal dať ministerstvu najavo, že takto nesmie propagovať svoje produkty žiadny podnikateľ a ani sám stáť," uzatvára Svoboda.

Dag Daniš: Zameranie vakcinačnej kampane na deti je zvrátené
11 | 06 | 2021 | Peter Sulek