HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Výrobca najprv zrušil cigánsku omáčku, pokračuje zavedením progresívnej reklamy

Zdroj: Screenshot Unilever Facebok

Aktivizmus v duchu liberálneho svetonázoru. To je súčasný trend správania sa veľkých značiek. Dúhové profilovky, politicky korektná cenzúra nevhodných pojmov a progresívna reklama. Prekrásny nový svet.

Nadnárodný kolos Unilever vyhlásil boj za väčšiu inkluzivitu a progresivitu. Od základu mení svoj marketing. Spoločnosť, ktorá už skôr zo všetkých kozmetických produktov odstránila slovo „normálne“ alebo skoncovala s tradičným názvom „cigánska omáčka“, chce do svojich reklám zapájať hercov všetkých farieb pleti, LGBT osoby a invalidov.

Už nikdy žiadni ranení ani ublížení

Unilever, pod ktorý spadajú napríklad značky Dove, Rexona, Axe, Cif, Knorr, Hellmann ‚s alebo výrobcovia zmrzlín Algida a Ben & Jerry’s chce vraj svojím prístupom formovať „férovejšiu generáciu bez predsudkov“. Chce preto zapojiť čo najviac zástupcov menšín. A to od vývoja nových produktov, cez prácu so značkou, až k samotnej príprave reklamy.

Všetkým svojim značkám preto nadnárodná spoločnosť zakazuje úpravu fotografií, ktoré by sa týkali zmeny proporcie tela modelov a modeliek alebo úpravy farby kože. Unilever tvrdí, že chce zabrániť tomu, aby sa niektorí spotrebitelia cítili ranení a ublížení.

Spoločnosť Dedoles má od 10. júna šnúru propagandy LGBTI. Zákazníci príliš nadšení nie sú

Keď vyhrážať, tak jedine progresívne

Nadnárodná gigant navyše reaguje na štúdiu, podľa ktorej zástupcovia mladej generácie Z údajne požadujú od značiek čoraz viac, predovšetkým aktivizmus v otázkach rovnoprávnosti a tiež ekológie a udržateľnosti.

Mnoho výrobcov navyše vníma najmladšiu generáciu ako rozhodujúcu a svoju marketingovú komunikáciu na ňu smeruje, pretože od nej vraj prichádzajú vyhrážky bojkotovania „netransparentných a neférových“ značiek.

Papriková omáčka v maďarskom štýle

V posledných rokoch sa Unilever stal terčom kritiky napríklad kvôli reklame na produkty Dove. Černoška si v nej vyzlieka hnedé tričko a stane sa z nej beloška vo svetlom tričku.

Rovnako pobúrila reklama na vlasové produkty značky TRESemmé. Museli byť dočasne stiahnuté z juhoafrických obchodov. V reklame sa totiž objavovala fotografia černošky, ktorej vlasy sú vraj „suché a poškodené“, a belošky s popisom vlasov ako „normálnych“.

Vlani sa potom potravinárska spoločnosť Knorr spadajúce pod Unilever rozhodla skoncovať s tradičným názvom „cigánska omáčka“. Tá je v Európe populárna už od 19. storočia. Tradičnú omáčku, ktorú napríklad vyrába pod značkou OTMA, aj česká potravinárska firma Hamé, sa Knorr rozhodol premenovať na „paprikovú omáčku v maďarskom štýle“ kvôli možnému rasistickému podtextu.

Indické a bangladéšskej divízie koncernu Unilever sa zase rozhodli premenovať svoj lokálne predávaný krém na zosvetlenie pleti „Fair & Lovely“. Anglo-holandská firma Unilever uviedla, že v názve prestane používať slovo „Fair“, pretože značka sa „zaviazala oslavovať všetky pleťové odtiene.“

Orbán opäť tvrdo proti LGBT: Na školách zakážu obsah propagujúci homosexualitu. Ako v Rusku

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info