HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Deti nevedia rozoznávať emócie. Môžu za to rúška, ktoré nosia ľudia, tvrdia vedci z Talianska

Spraviť si ochranné rúško proti Covidu z vedra na vodu a dať si ho hlavu vo verejnej doprave chce naozaj kus odvahy a zmysel pre humor. Zdroj: Instagram

Vedci z Talianska skúmali, aký má vplyv na vývoj detí nosenie rúšok a prekrytie tváre u ľudí. Výsledky nie sú vôbec optimistické. U detí od troch do piatich rokov zistili, že ťažšie rozpoznávajú emócie. Varujú, že nosenie rúšok môže mať vplyv na vývoj schopností detí v oblasti učenia sa sociálnej interakcii.

Štúdia talianskych vedcov boli zverejnené vo vedeckom časopise Frontiers in Psychology. „Tím vedcov z Talianska z Talianskeho technologického inštitútu pod vedením  Monici Goriovej zistil ťažkosti pri interpretácii emócií u detí vo veku od troch do piatich rokov,“ informuje TA3.

Všetky vekové skupiny ukázali určitú mieru ťažkostí pri interpretácii emócií

Počas výskumu vedci z Talianska využívali obrázky ľudí na ktorých boli s rúškami, alebo bez nich. Deťom ich ukázali na počítači, tablete, alebo smartfóne. Tváre na obrázkoch vyjadrovali rôzne emócie.

Výsledky ukázali, že deti vo veku od troch do piatich rokov boli u ľudí s rúškami schopné rozpoznať výrazy ich tváre iba v 40 percentách prípadov. Najväčšie problémy mali predškoláci.

Raši vyzýval k vakcinácii, svoje dieťa ale zaočkovať odmieta

Pri kontakte s deťmi v predškolskom veku sa neodporúča nosenie rúšok

Výskumníci z Talianka podľa TA3 nadviazali na spoločný dokument Svetovej zdravotníckej organizácie a Detského fondu OSN (UNICEF). „Organizácie vo svojom manuáli určenom pre politikov neodporúčajú nosenie rúšok pri kontakte s deťmi v predškolskom veku,“ píše TA3.

V prípade starších detí WHO odporúča starostlivo zvážiť pre a proti. Poukazujú na riziká v spojení so sociálnymi a psychologickými problémami. Deti môžu mať problém s komunikáciou a učením.

Výskumy bežia ďalej

„Experiment sa uskutočnil v prvých fázach pandémie roku 2020. V období, keď boli rúška pre všetkých niečím novým. Detský mozog je ale vysoko flexibilný. V súčasnosti vykonávame testy, aby sme zistili, či už deti dokážu emóciám porozumieť lepšie alebo nie,“ uviedla Goriová. Jej vyjadrenie prináša TA3.

Mysleli ste, že druhou dávkou vakcíny sa to končí? Zmýlili ste sa

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info