fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
NÁZORY

Škandalózna kampaň Ministerstva zdravotníctva – „zaočkuj babku“. Sú seniori nesvojprávni?

Kampaň "zaočkuj babku", Zdroj: FB Ministerstvo zdravotníctva SR

Ministerstvo zdravotníctva odpálilo ďalšiu časť kampane za očkovanie proti Covidu. A ak prvá časť bola verejnosťou prijatá vlažne, o tejto časti kampane sa to povedať nedá. Toto je totiž doslova poburujúce. Kampaň prezentuje seniorov ako nesvojprávne kusy, s ktorými majú mladí narábať podľa svojho uváženia.

Podľa najnovšej kampane sú mladí tí múdri a starí, prípadne starší tí, ktorí ničomu nerozumejú. Treba ich jednoducho zobrať, prihlásiť a najlepšie sa ich asi ani na nič nepýtať. „ZAOČKUJ BABKU A DEDKA!“ hlása kampaň palcovými titulkami. Už úvod je agresívny.

Milan Lasica rázne odmieta Sputnik V. Sovietsky tovar nechcem

Starčekovia nástrojmi marketingu

„Jednou z najdôležitejších vecí v tejto fáze pandémie je zaočkovať čo najrýchlejšie čo najviac starších ľudí, pretože až 90 percent úmrtí na Covid tvoria seniori nad 60 rokov. Chceme ťa poprosiť, aby si nám s týmto pomohol/pomohla,“ agituje ministerstvo.

Tam to však nekončí; potom ako vnuk či vnučka odvliekol babku a dedka na očkovanie ako cvičenú opicu, mal by zavesiť fotografiu z aktu na internet. Nech to vidia aj ostatní, samozrejme. Dedko, či babka sa má stať nemým a nesvojprávnym nástrojom marketingu.

„Privítame, ak potom zavesíš fotku z očkovania na sociálne siete a inšpiruješ tak aj svojich známych. Pridaj #zaockujbabku alebo #zaockujdedka, prípadne nás tam tagni, aby sme to mohli šíriť ďalej. Prispeješ tak k tomu, aby sme COVID vypratali zo Slovenska,“ odporúča ministerstvo jazykom mladých.

Na záver ešte jedno odporúčanie ministerstva sprevádzané emotikonom prstov vo víťaznom geste. „Ak si už dedka a babku zaočkoval, môžeš napríklad zdieľať tento status a vyzvať svojich známych, aby tak urobili tiež,“ vyzývajú.

Šokujúca výpoveď Izraelčanky: Násilie a potláčanie ľudských práv, každý sa musí dať očkovať!

Kampaň silno pripomína slovník takzvaných „mladých, sviežich, dynamických“. Hneď mi napadla „mladá sila“ a hneď som si spomenula na kampaň na sociálnych sieťach pred voľbami v roku 2016. Vtedy sa medzi mladými „antificovcami“ šírila fotografia zviazanej dôchodkyne s výzvou, aby mladí viazali svojich (hlúpych) starých rodičov v deň volieb doma. Kto bol vlastne ten hlúpy, sa dnes už začína ukazovať…

Je zaujímavé, že v čase kampaní rôznych neziskoviek o právach seniorov a celkovo v dobe, kedy sa tak zdôrazňuje tolerancia a ľudské práva, zvolí štát takúto, poburujúcu kampaň. A zvláštne je aj, že pri peniazoch, ktoré EÚ do kampaní na očkovanie v celej Európe investuje, nie je naša vláda schopná dať dokopy tím skutočných profesionálov marketingu. Že by ďalšia ukážka absolútnej neschopnosti tejto vlády?

Útok na slobodu! „Novinári, ktorí upozorňujú na riziká vakcíny, sú zastrašovaní a trestaní,“ pení Blaha

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info