Známy lekár Peter Lipták si preštudoval odtajnené dokumenty o leteckej havárii pri obci Hejce. Tvrdí, že z nich jasne vyplýva, kto nesie za tragédiu zodpovednosť, píše v statuse na sociálnej sieti.
Doktor Lipták si myslí, že ide o škandál našich vzdušných síl, aký nemá vo svete obdoby. „11.januára 2006 ešte malo sedem príslušníkov metodickej pomoci Ozbrojených síl SR Š. Ivan, M. Agnet, M. Štang, Ľ. Belák, P. Kotvan, M. Fábry a V. Sopúch šťastie, že do Prištiny doleteli. 19. januára 2006 pri návrate domov z Kosova to bolo inak. O tom, že lietadlo AN-24 (5605) nemalo čo v lufte robiť, sme už písali. Žiaľ nové zistenia sú omnoho horšie,“ uvádza.
Podľa Liptáka dokumenty ukazujú, že 10. januára 2006, teda deň pred letom do Kosova, komisia v zložení Lagaňa, Adamkovič a Margetin navrhla na základe vykonaného nálezu, aby pred uvedením lietadla do prevádzky odložili vykonanie opráv lietadla do 22. 1. 2006, teda po prílete 9. 1. 2006 z Kosova.
„Čítate dobre, 11. 1. 2006 lietadlo letelo do Kosova nielen bez potrebných dokumentov na let, ale aj bez opráv, ktoré mali nariadené komisiou zo dňa 20. 10. 2005. Touto komisiou, ktorá bez oprávnenia výrobcu lietadla predĺžila životnosť lietadlu AN-24 (5605) o 6 mesiacov do 27. 5. 2006!“ píše Lipták.
Pozostalí obetí havárie v Hejciach trvajú na nevine pilotov a posádky lietadla
Lietadlo sa podľa odtajnených dokumentov vrátilo 11. 1. 2006 z Kosova vrátilo s množstvom porúch. Ich odstránenie vykonal Gonos, no nikto jeho prácu neskontroloval tak, ako to určovali predpisy. „Takéto lietadlo 19. 1. 2006 bez spôsobilosti lietať, bez dokumentov a neopravené poslali opäť na let do Kosova! Pod tieto lety sa podpísal pplk. Kuča, hlavný inžinier Veliteľstva vzdušných síl SR na základe návrhu odborného orgánu, podpísaného Hricindom a Lakatošom. Tieto lety schválil gen. por. Bulík a minister obrany SR Liška!“ uvádza ďalej Lipták.
Za nehodu lietadla An-24 mohlo pravdepodobne zlyhanie posádky lietadla