fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

„Na maturitu teraz nemáme dosť vedomostí!“ bijú na poplach stredoškoláci

Ani v tomto školskom roku maturanti záverečnú skúšku neabsolvujú. Ilustračný obrázok © Shutterstock

Stredoškoláci sa učia dištančne už od začiatku školského roka, čo veľmi citlivo vnímajú najmä maturanti. Rozhodnutie o zrušení externej časti maturity nepovažujú za šťastné riešenie.

Maturanti hovoria, že nemajú dostatok vedomostí na to, aby mohli podať dobrý výkon. K tejto téme sa uskutočnila aj online diskusia Aliancie stredoškolákov a nezávislej skupiny maturantov s ministrom školstva Branislavom Gröhlingom, uvádza portál 1.pluska.sk.

Študenti považujú zrušenie len externej časti maturít za nešťastné. „Vieme dokázať na základe dotazníka s viac ako 6000 odpoveďami maturantov, že dištančné vzdelávanie nebolo náhradou za prezenčné, a preto si myslíme, že by maturitné skúšky mali byť prispôsobené tomuto problému,“ skonštatoval prezident Aliancie stredoškolákov Kristián Krivda.

Ministerstvo vyzvalo školy, aby v obsahu maturitných otázok zohľadnili dištančné vzdelávanie a mieru, v akej prebrali učivo. „V zmysle vyhlášky môžu učivo začleniť do maturitnej skúšky aj v zúženom rozsahu,“ povedal minister Branislav Gröhling.

Aliancia stredoškolákov si myslí, že odporúčanie redukcie obsahu učiva na maturitnej skúške by malo byť zmenené na nariadenie. „Aby sa nemohlo stať to, že učitelia na niektorých školách budú až príliš benevolentní, no na inej škole až príliš prísni a rázni. V takom prípade by maturitná skúška nebola férová,“ poznamenal Krivda.

Maturitu na základe aritmetického priemeru už organizovať nebudeme, vyhlásil Gröhling

Aliancia nie je spokojná ani s tým, že študenti stredných odborných škôl i konzervatórií nemali možnosť počas ôsmich mesiacov dištančného vzdelávania pripraviť sa na praktickú časť maturity. „S ministrom sme sa dohodli na pokračovaní spolupráce pri riešení maturitnej skúšky o mesiac. Budú prezentované návrhy a pokúsime sa prísť ku konsenzu,“ uviedol za Alianciu stredoškolákov Adam Jajcay.

Požiadavky pedagógov na zlepšenie školstva sú na vedľajšej koľaji

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info