ZAHRANIČIE

Astronómovia objavili „nebeskú diaľnicu“, ktorá by mohla urýchliť cestovanie cez našu slnečnú sústavu

Ilustračné foto / Pixabay

Astronómovia objavili „nebeskú diaľnicu“, cez ktorú sa dá cestovať slnečnou sústavou oveľa rýchlejšie, ako to bolo doteraz možné, informuje portál RT.

Nezvyčajnú sieť diaľnic objavil medzinárodný tím vedcov zo Srbska a Spojených štátov. Trasy dokážu prepraviť kométy a asteroidy na vzdialenosti od Jupitera po Neptún za menej ako desať rokov alebo ohromujúcich 100 astronomických jednotiek za menej ako jedno storočie.

Aby sme to vysvetlili, jedinou astronomickou jednotkou je zhruba vzdialenosť od Zeme po Slnko, pričom sa rovná asi 150 miliónom kilometrov. Vzdialenosť medzi Jupiterom a Neptúnom je takmer 25 astronomických jednotiek.

Vedci tvrdia, že sieť by sa mohla použiť na relatívne rýchle odoslanie kozmických lodí na vzdialené konce nášho planetárneho systému a na sledovanie objektov blízkych Zemi, ktoré by sa mohli zraziť s našou planétou.

Výskum: Produkty vyrobené človekom sú ťažšie ako biomasa Zeme

Tím pozoroval dynamickú štruktúru trás, ktoré tvoria prepojenú sériu oblúkov vo vnútri tzv. „vesmírnych potrubí“, ktoré sa tiahnu od pásu asteroidov k Uránu a ďalej.

Odborníci tvrdia, že najviditeľnejšie oblúkové štruktúry súvisia s Jupiterom a jeho silnou gravitáciou.

Štruktúry „nebeskej diaľnice“ boli objavené zhromažďovaním číselných údajov o miliónoch obežných dráh v našej slnečnej sústave, pričom tím teraz tvrdí, že je potrebné ďalej študovať ich výsledky, aby sa určilo, ako by trasy mohli byť použité kozmickými loďami.

SpaceX explodoval pri pristátí a Musk sa aj tak teší