fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Historický paradox – Nemecko stavia pre Izrael vojnové lode

Korveta Sa'ar 6 INS Magen - reprofoto video YouTube (@All In One A-1)

Prvá korveta Sa’ar 6 INS Magen pláva z nemeckých lodeníc do Izraela, aby sa pripojila k izraelskému námorníctvu.

Podľa tweetu zverejneného na twitterovom účte izraelských obranných síl 5. novembra 2020, po tom, čo bola v Nemecku stavaná viac ako tri roky, prvá korveta Sa’ar 6 INS Magen odpláva do Izraela. Sa’ar 6 je zo série štyroch korviet, ktoré pre izraelské námorníctvo stavia nemecká spoločnosť ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS). 23. mája 2019 bola prvá korveta Sa’ar 6 na ceremoniáli v Kieli pomenovaná na INS Magen.

Zmluva na dodávku štyroch korviet SA’AR 6 pre Izraelčanov bola podpísaná v máji 2015. Po fáze projektovania sa začala fáza výstavby. Iba 15 mesiacov po prvom reze ocele bol trup budúcej lode spustený na vodu. V marci 2020 ukazovali obrázky zverejnené na internete prvé námorné testy ISS Magen pre izraelské námorníctvo triedy SA’AR-6.

Budúcnosť Izraela závisí od znovuzvolenia Trumpa (Joel B. Pollak)

Dizajn Sa’ar 6 je založený na nemeckej hliadkovej korvete MEKO 100, ktorá je schopná vykonávať širokú škálu misií. Loď bude pre zvýšenie bojových schopností vybavená senzormi a zbraňovými systémami vyrobenými izraelskými spoločnosťami. V auguste 2018 bolo oznámené, že spoločnosť Elbit Systems získala od izraelského ministerstva obrany (IMOD) kontrakt v hodnote približne 85 miliónov dolárov na dodávku balíkov Electronic Warfare (EW) pre korvety izraelského námorníctva triedy Sa’ar .

Sa’ar 6 má pri plnom zaťažení výtlak takmer 1900 ton a je dlhá 90 m (295 ft 3 v). Je vyzbrojená hlavným kanónom Oto Melara 76 mm, dvoma zbraňovými hniezdami Typhoon, 16 vertikálnymi odpaľovacími bunkami pre rakety zem-vzduch Barak-8, 40 bunkami pre systém PVO C-Dome, 16 protilodnými raketami (pravdepodobne Gabriel 5), radarom EL / M-2248 MF-STAR AESA a dvomi torpédometmi 324 mm. Má hangárový priestor a plošinu schopnú prijať vrtuľník strednej triedy SH-60.

Sa’ar poháňa kombinovaný naftový systém, ktorý integruje dva naftové motory MTU spojené s dvoma regulovateľnými vrtuľami (CPP). Loď môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 26 uzlov s maximálnym cestovným dosahom 2 500 NMI.

Izraelský arzenál posilnili modernizované vojnové lode

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info