fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Únia autodopravcov Slovenska pripúšťa protestnú blokádu vytypovaných komunikácií a hraničných prechodov

Únia autodopravcov Slovenska. FOTO - TASR

Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) je pripravená v prípade zlyhania rokovaní s ústrednými orgánmi štátnej správy vo veci zastavenia spoplatnenia ciest II. triedy pristúpiť k ráznejším protestom vrátane blokády vytypovaných komunikácií a hraničných prechodov kamiónmi.

Keďže UNAS nesúhlasí s plánovaným spoplatnením ciest II. triedy zo strany trnavského samosprávneho kraja a ministerstva dopravy a výstavby, predsedníctvo únie sa rozhodlo, že sa pokúsi najprv o komunikáciu. Ak neuspeje, tak zorganizuje protestnú akciu pred príslušným rezortom, kde dopravcovia prednesú svoje požiadavky z kamiónu. Ako informoval Stanislav Skala z UNAS, v prípade nevypočutia hlasu dopravcov pristúpia k protestnej blokáde vytypovaných komunikácií a hraničných prechodov kamiónmi.

„Obe inštitúcie majú pripravovať spoplatnenie ciest II. triedy, a to predbežne na šestnástich úsekoch. Následne plánujú spoplatniť viac ako tridsať úsekov a súbehov. Dlhé roky sme platili druhú najvyššiu daň z motorových vozidiel v Európe. Úľavy v menšom rozsahu, ako boli sľúbené, sme akceptovali, ale doposiaľ nám neboli poskytnuté. Stále platíme druhú najvyššiu spotrebnú daň z pohonných látok v Európe,“ upozornil Stanislav Skala s tým, že UNAS vníma plánované spoplatnenie ciest II. triedy v trnavskom kraji ako možný trest autodopravcom za januárové protesty proti súčasnému mýtnemu systému.

Prezidentka Čaputová: Jasný odkaz Matovičovi aj Borisovi Kollárovi!

„V tejto ťažkej celospoločenskej situácii, ktorú vyvolalo ochorenie COVID-19, nebudeme vyhrocovať situáciu, ale určite sa nedáme opäť okrádať a budeme situáciu pozorne sledovať,“ dodal Stanislav Skala.

Podľa rezortu dopravy a výstavby spoplatnenie ciest II. triedy mýtnym poplatkom nie je otázkou najbližších dní alebo týždňov. Pripúšťa však, že nový pripravovaný mýtny systém bude zohľadňovať aj možnosť zapracovania takýchto zmien. Vníma totiž problém samosprávnych krajov, že cesty nižších kategórií, ktoré patria do ich vlastníctva, využívajú aj dopravcovia v nákladnej doprave, pričom dochádza k ich znehodnocovaniu.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info