ZAHRANIČIE

NASA objavila vodu rozprestierajúcu sa na svetlom povrchu Mesiaca

mesiac
Ilustračné foto / Pixabay

Americká vesmírna agentúra potvrdila, že našla nespochybniteľný dôkaz niečoho, čo sa predtým považovalo za nemožné – „masívnej hydratácie“ na svetlom povrchu Mesiaca, kde voda stále existuje iba ako samostatná molekula, informuje portál RT.

NASA oznámila, že jej najnovšia štúdia pomohla vyriešiť záhadu, či na Mesiaci existuje voda raz a navždy. Nie je to tak, že tvrdenia o objave vody na prírodnom satelite Zeme nikdy predtým nepadli, ale donedávna si vedci neboli úplne istí, či ide skutočne o vodu.

Teraz je vďaka vesmírnej agentúre Stratosférické observatórium pre infračervenú astronómiu (SOFIA) táto otázka konečne jasná. Infračervená kamera ďalekohľadu SOFIA namontovaná na upravenom lietadle Boeing 747SP zistila pri prieskume povrchu Mesiaca špecifickú vlnovú dĺžku jedinečnú pre molekuly vody. Výsledky štúdie boli publikované v časopise Nature Astronomy.

„Pred pozorovaniami SOFIA sme vedeli, že existuje určitý druh hydratácie,“ uviedla Casey Honniball, vedúca autorka štúdie a postdoktorandka v Goddardovom vesmírnom letovom centre NASA. „Ale nevedeli sme, koľko ich je, ak tam vlastne nejaké molekuly vody vôbec boli.“

O to prekvapivejšie bolo, že vedci dokázali objaviť neobvyklé koncentrácie vody v kráteri Clavius ​​na slnečnej strane Mesiaca, kde sa neočakávalo, že by voda v zásade vôbec existovala.

„Bez hustej atmosféry by sa voda na slnečnom mesačnom povrchu mala vytratiť do vesmíru,“ uviedol Honniball. „Avšak vidíme, že niečo vytvára vodu a niečo ju tam musí zachytávať.“

Pápež František vymenoval 13 nových kardinálov, medzi ktorými je aj prvý Afroameričan