fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

„Ak sa chce Kollár vyvážať s kým chce, nech si vezme vlastné auto!“ tvrdí bývalý policajt

Predseda NR SR Boris Kollár / Fotokoláž (via TASR)

Mohol, alebo nemohol viesť Boris Kollár vo vládnej limuzíne krásnu, ale civilnú spolujazdkyňu? Táto otázka teraz rezonuje nielen medzi odborníkmi, ale najmä verejnosťou. Otázku si položil aj denník Pravda.

Sobotná vážna autonehoda predsedu parlamentu Borisa Kollára a jeho vládnej limuzíny, v ktorej sa viezla aj modelka Mirka Fabušová stále rezonuje na našej scéne. Naposledy minister vnútra Roman Mikulec vyhlásil, že chránené osoby môžu so sebou viezť hocikoho. Bezpečnostní analytici jeho slová spochybňujú a uvádzajú, že takéto tvrdenie je zavádzajúce, informuje denník Pravda.

Koho mal Kollár v aute nemá ľudí čo zaujímať!

V súvislosti s nehodou premiér Matovič poznamenal, že ak bol šéf parlamentu v dobrom zdravotnom stave, sám by sa ho opýtal na dôvod jeho sobotňajšieho konania a akú úlohu vtedy plnil. Minister vnútra Mikulec, pod ktorého Úrad na ochranu ústavných činiteľov patrí, však tvrdí, že to nemá ľudí čo zaujímať, lebo podľa neho je plne na rozhodnutí chránenej osoby, koho bude so sebou viezť v aute ministerstva vnútra. Boris Kollár ani jeho hovorkyňa nevysvetlili, prečo v aute bola nezúčastnená osoba.

Keďže je vyhlásený núdzový stav a zákaz vychádzania, oprávnených dôvodov, prečo bol vtedy „v teréne“, na výber veľa nebolo. „Tieto otázky sú absolútne na mieste. Budem sa tým zaoberať a bude ma zaujímať, či došlo k porušeniu nariadení,“ vyhlásila prezidentka Zuzana Čaputová. Či osoba, ktorá bola vo vozidle s Kollárom, porušila zákaz vychádzania, bude podľa ministra Mikulca predmetom vyšetrovania.

Mimoriadna správa: Boris Kollár mal vážnu autonehodu. Je zranený!

Zlomený krčný stavec majú Kollár aj Fabušová

Modelka a vizážistka Fabušová, ktorá bola s Kollárom v aute tvrdí, že predseda parlamentu ju v sobotu viezol do lekárne. „Liečim sa na tetániu a lieky a vitamínové doplnky ktoré užívam, v Dunajskej Lužnej, kde momentálne žijem, nemajú. Keďže sa vracal od syna z Mostu pri Bratislave cez Dunajskú Lužnú, tak ma po ceste zobral,“ ponúkla vysvetlenie pre portál zenskyweb.sk. Fabušová má stále veľké bolesti, zlomených sedem rebier, kľúčnu kosť aj krčný stavec, pričom je naďalej na jednotke intenzívnej starostlivosti.

Predseda parlamentu si pri nehode zlomil druhý krčný stavec a kľúčnu kosť a v utorok ráno absolvoval aj operáciu. „Boris Kollár absolvoval operáciu, ktorá prebehla úspešne,“ informovala jeho hovorkyňa Michaela Jurcová. Vedením Národnej rady bol dočasne poverený podpredseda parlamentu Gábor Grendel.

Prehovorila Kollárova spolujazdkyňa. Dôvod kam sexica išla na vládnej limuzíne vás šokuje

Odborníci s ministrom Mikulcom nesúhlasia

Podľa doteraz známych informácií išlo auto s Kollárom na zelenú a iné auto, ktoré prechádzalo križovatku na červenú, doň vrazilo zboku. „Vyjadrenie ministerstva vnútra, že chránená osoba si môže voziť, koho chce, je zavádzajúca. Vodič nemôže zodpovedať za každého, koho si tam chránená osoba zavolá. Ak by bol vinníkom nehody vodič, niesol by síce trestnoprávnu zodpovednosť, ale náklady na liečbu a trvalé následky ústavného činiteľa hradí ako pracovný úraz zamestnávateľ. Za život a zdravie cudzej osoby v aute však už zodpovedá iba vodič,“ vysvetlil bývalý policajt a dopravný analytik Ján Bazovský. „Ak sa chce Kollár vyvážať s kým chce, nech si vezme vlastné auto a šoférovi s ochrankárom podpíše reverz,“ dodal Bazovský.

Jeho slová potvrdzuje aj bývalý šéf Úradu pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií ministerstva vnútra Juraj Zábojník. „V nariadení ministra vnútra musí byť využitie motorového vozidla presne špecifikované, rovnako ako posádka, ktorá v tom aute môže jazdiť. Momentálne však došlo k zmene nariadenia o oprávnenej posádke tak, že je to v neprospech vodičov. Ak by bol vodič vinníkom nehody, bol by povinný hradiť následky všetkých osôb v aute,“ zdôraznil Zábojník s tým, že osoby oprávnené na prevoz treba urýchlene špecifikovať. Celú udalosť vyšetruje polícia, ktorá o presných príčinách nehody zatiaľ neinformovala, uvádza v závere denník Pravda.

Dva roky od tragédie: Poliaci, ktorých riskantnú jazdu zaplatil Štefan (†57) životom si užívajú slobodu

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info