fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER EKONOMIKA SLOVENSKO

Marián Hossa investuje v Poprade do pirohov a halušiek

Na archívnej snímke z 23. júna 2013 slovenský hokejista Marián Hossa z Chicaga Blackhawks drží nad hlavou Stanleyho pohár / TASR (AP)

Marián Hossa je hrdý Slovák, čo je vidieť aj na jeho láske k tradíciám. Bryndzové halušky či pirohy sú ich neoddeliteľnou súčasťou, čo si známy reprezentant veľmi dobre uvedomuje, píšu Hospodárske noviny.

Zakaždým, keď vyhral Hossa Stanley Cup, priviezol ho na Slovensko a naplnil našou tradičnou pochúťkou, ktorú jednoducho zbožňuje.

Ďalším dôkazom toho, že slovenské tradičné jedlá sú pre Mariána Hossu tie najobľúbenejšie, je aj fakt, že vlastní spoločnosť, ktorá je dnes najväčším producentom pirohov na Slovensku. Spoločnosť HO&PE Family ich mesačne vyprodukuje viac ako sto ton, a spolu s ďalšími výrobkami pod značkou Stará mama či Farmília zásobuje reštaurácie či iné gastro prevádzky po celom území SR.

Od začiatku roka HO&PE vo veľkom investuje do najnovších technológii, čím značne obhajuje svoju pozíciu najväčšieho distribútora a producenta tradičných výrobkov na Slovensku. „Projekt je rozpočtovaný na úrovni 2,7 milióna eur. 45% bude čerpaných z eurofondov,“ uviedol pre HN prokurista poverený riadením spoločnosti HO&PE Family Juraj Sopko.

Mariána Hossu v novembri uvedú do Siene slávy NHL

Dokončenie investície je naplánované na koniec roka 2022, pričom z nich popradské mraziarne začali ťažiť v Januári. Cieľom je vybudovať novú modernú potravinovú linku a hardvér, ktorý je prepojený na inteligentný manažérsky softvér pomocou dát, čo okrem iného zaručí spoločnosti vyššiu konkurencieschopnosť.  Výrobná kapacita má po naplánovaných zmenách narásť až o 100%.

Z nových technológii budú ťažiť aj samotní zamestnanci, pričom budú mať zjednodušenú prácu v chlade a mraze či s dvíhaním ťažkých bremien.

Suma 2,7 milióna eur je však iba jednou z viacerých investícii. Marián Hossa totiž plánuje modernizovať celú spoločnosť od výroby až po mraziarenské vozidlá.

Podľa analytika Lukáša Lipovského investuje spoločnosť do svojich aktualizácii už dlhodobo a jej hodnota neustále rastie zároveň s rastom služieb. „Spoločnosť má stabilný rast tržieb, avšak zisky spoločnosti nezodpovedajú tomuto rastu,“ uviedol Lipovský, ktorého slová potvrdzujú aj účtovné uzávierky podniku. Podľa nich vzrástla výška dopisov spoločnosti zo 491 000 eur v roku 2013 na 880 000 eur v roku 2018.

Bryndza je najobľúbenejšou potravinou Slovákov

Podnik manažuje prokurista Juraj Sopko, ktorý v roku 2018 nahradil bratranca Mariána Hossu a vtedajšieho spoluvlastníka Petra Peštu, čo sa podľa výsledných čísiel spoločnosti vyplatilo.

Sopko uviedol, že i napriek pandémiou zasiahnutým reštauračným a hotelierskym prevádzkam, by mohli mraziarne hospodáriť bez strát aj tento rok, čo potvrdil aj analytik Capital Markets. „Keďže bol reštauračný biznis ochromený počas pandemických opatrení, bolo veľmi ťažké pre výrobcu udržať dopyt,“ konštatuje Peter Sumer pre HN.

Podľa vedenia spoločnosti boli straty počas pandémie masívne. „Nemali sme skúsenosť, ako hlboko padneme, ako dlho to potrvá, ako dlho sa bude trh zotavovať a kam sa v číslach dostaneme po kríze,“ uviedol Sopko s tým, že sa podnik nevyhol ani obavám z hromadného prepúšťania, ktorého sa našťastie nedočkali.

Vďační sú údajne hlavne dodávateľom a ich súhlasu s predĺžením lehoty splatnosti faktúr a pomocnému finančnému balíku od samotného majiteľa, ktorého výška nie je dostupne známa.

Letecké spoločnosti postupne obnovia pravidelné spojenie Bratislavy aj s rizikovými krajinami

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info