fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Rasizmus na druhú? Novinka od Googlu označuje černošské podniky: Tu nerabujte!

Twitter (@MentalNote2018), Facebook (Cívica TV) / Fotokoláž: Redakcia HD

Google vytvoril novú službu vo vyhľadávaní. Novo si môžu černošskí podnikatelia označiť svoj podnik špeciálnou ikonou, ktorá bude jasne hovoriť, že ho vlastní černoch. Spoločnosť funkciu kritizuje v dojme, že má slúžiť na označenie podnikov, ktoré by sa mali vyhnúť rabovaniu v rámci demonštrácií v USA.

Spoločnosť Google sa minulý mesiac zaviazala, že bude hľadať spôsoby, ako podporiť černošskú komunitu v rámci služieb na internete. Informoval o tom portál Expres. Americký technologický gigant teraz dospel k záveru, že je potrebné v jeho mapách a vyhľadávačoch lepšie označovať afroamerických majiteľov podnikov, ak si to budú želať a požiadajú o to.

Novinka sa symbolizuje novou ikonou, ktorú Google pridal do svojich služieb. Jedná sa o čierne srdce na oranžovom pozadí s tromi pruhmi. O tento symbol je možné požiadať overeným e-mailom, prípadne telefónnym číslom. Ako konkrétne spoločnosť overuje, či sú žiadajúci skutočne černosi, zatiaľ nie je jasné.

Líder hnutia Black Lives Matter v živom vysielaní vyhrážal zničením systému

Funkcia má pomôcť černochom v ich podnikaní predovšetkým po tom, ako stále viac silnie snaha hnutia Black Lives Matter presadiť, aby černosi nakupovali v obchodoch Afroameričanov a tým belošským sa vyhli oblúkom.

„Pandémia Covid-19 ničí ekonomiku a práve na černochov to dopadne najtvrdšie. Priemerná nezamestnanosť v krajine je 13,3%, zatiaľ čo u Afroameričanov je to 16,8%, čo je najviac za posledných desať rokov,“ hovoria aktivisti, ktorí 7. júla vyzvali na bojkot národnej ekonomiky.

„Neuspokojme sa len so 7. júlom. Nerobme z toho jednodňovú udalosť. Pomáhajme černošskej komunite cielene a dlhodobo. Skúste si niekedy povedať, že schválne nakúpite v černošskej firme alebo si zájdete na jedlo do černošskej reštaurácie,“ odkázal aktivista Calvin Martyr, ktorý viedol iniciatívu Blackout Day 2020.

Prečo nepokoje v USA nie sú ako Euromajdan alebo farebná revolúcia

Že mala iniciatíva vplyv, potvrdil aj samotný Google, ktorý podľa svojich dát priznal, že podniky vlastnené černochmi zažívajú v posledných mesiacoch veľký nárast záujmu. To potvrdila aj firma Yelp, ktorá uviedla, že medzi 25. májom a 10. júlom bolo vyhľadaných viac ako 2,5 milióna podnikov vo vlastníctve černochov.

Systém si podľa Black Lives Matter zaslúži tvrdú ekonomickú ranu a novinka Googlu k tomu môže len dopomôcť.

Černošskí majitelia nie sú zo strany Googlu prvým ústupkom prehnanej politickej korektnosti. V roku 2018 zaviedla gigantická spoločnosť podobné ikony pre firmy, ktoré vedú ženy, alebo označovali miesta, ktoré sú „priateľské k členom LGBTQ + komunity“.

Spoločnosť Apple bola zažalovaná čínskou spoločnosťou za porušenie autorských práv

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info